Federația Internațională a Industriei Fonografice a realizat un studiu care vine să arate că, în ciuda ofertei bogate a serviciilor de streaming, pirateria joacă încă un rol important în obișnuințele consumatorilor de muzică.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Conform IFPI, organizație care reprezintă peste 1.300 de companii de discuri, 38% din consumatorii de muzică o obțin pe căi ilegale.
Raportul anual Music Consumer Insight arată că 86% din consumatori aleg să asculte muzică prin intermediul unui serviciu de streaming. 75% dintre aceștia ascultă muzică de pe smartphone.
Interesant este că obișnuințele de piratare ale consumatorilor s-au schimbat. Trackerele BitTorrent nu mai sunt principala sursă de obținere ilegală a melodiilor, ci stream-ripping-ul.
CITEȘTE ȘI Microsoft anunță propriul serviciul de streaming pentru gaming, xCloudStream-ripping înseamnă salvarea melodiilor ascultate prin intermediul serviciilor de streaming muzical. Cea mai simplă și mai cunoscută metodă este salvarea în format MP3 a melodiilor de pe YouTube.
De altfel, industria muzicală a dat în judecată și a câștigat mai multe procese cu site-uri care facilitau descărcarea muzicii de pe YouTube.
IFPI se plânge și de impactul negativ pe care îl are YouTube. Conform acestui raport, 35% din consumatori nu se abonează la un serviciu de streaming muzical pentru că au acces la muzica dorită pe YouTube.
Raportul, realizat în perioada aprilie - mai 2018, a vizat consumatori cu vârste cuprinse între 16 și 64 de ani și a acoperit teritorii care aduc 91,3% din veniturile globale ale industriei muzicale.