De la Tiktok la Instagram, Vaticanul încurajează "misionarismul digital"

Life   
De la Tiktok la Instagram, Vaticanul încurajează "misionarismul digital"

Vaticanul încurajează propagarea mesajului creștin prin intermediul rețelelor de socializare pentru a ajunge la cât mai mulți oameni care au nevoie de acest mesaj, organizând săptămâna aceasta, la Roma, 'Jubileul Misionarilor Digitali și al Influencerilor Catolici', conform unui material publicat de AFP.

'Toată lumea folosește rețelele de socializare, este important să fim și noi acolo', susține pe Instagram părintele Giuseppe Fusari, purtând o cămașă cu guler roman și mâneci scurte care îi dezvăluie tatuajele, împărtășește pasaje din Evanghelie într-un videoclip cu cei 63.000 de urmăritori ai săi, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
ANUNȚ Despăgubiri pentru cursele aeriene anulate CITEȘTE ȘI ANUNȚ Despăgubiri pentru cursele aeriene anulate

'Preotul cool' dintr-o parohie din orașul Brescia a venit din nordul Italiei pentru a participa la 'Jubileul Misionarilor Digitali și al Influencerilor Catolici', un eveniment unic organizat de Vatican, care reunește săptămâna aceasta mii de vedete ale rețelelor de socializare.

'Acest eveniment ne permite să ne cunoaștem', se bucură bărbatul de cincizeci de ani, care folosește zilnic diversele platforme pentru a împărtăși 'cuvântul lui Dumnezeu' cu cât mai mulți oameni posibil și, uneori, videoclipuri cu cățelul său chihuahua. Aceasta este o formă modernă de evanghelizare, pe care Biserica Catolică pare să vrea să o încurajeze.

'Simplul fapt că Vaticanul a decis să organizeze acest eveniment ne spune că 'este important, mergeți mai departe, suntem cu voi și împreună vom găsi o modalitate de a realiza această nouă evanghelizare', a declarat pentru AFP sora Albertine, una dintre cele mai urmărite influencere catolice franceze, aflată la Roma pentru eveniment.

Călugărița în vârstă de 29 de ani, care are peste 320.000 de urmăritori pe Instagram și ale cărei videoclipuri de pe TikTok au depășit un milion de vizualizări, vede platformele digitale ca pe un 'câmp misionar' în sine, unde poate ajunge la tineri, dar și la necatolici.

Folosind convenții de social media, cu un limbaj simplu, o editare dinamică și o energie contagioasă, ea își povestește viața de zi cu zi, oferă sfaturi despre citirea Bibliei și oferă rugăciuni ghidate.

FOTO Primele imagini - Cel mai bogat secui semnează o nouă investiție originală în România: După un aeroport vine cu un patinoar de lux într-o comună CITEȘTE ȘI FOTO Primele imagini - Cel mai bogat secui semnează o nouă investiție originală în România: După un aeroport vine cu un patinoar de lux într-o comună

O modalitate de comunicare care sparge codurile tradiționale ale Bisericii, mult apreciată de utilizatorii de internet: 'Vă mulțumesc pentru acest sfat scurt, eficient, accesibil începătorilor!' sau 'Nu sunt creștină, dar simplitatea și profunzimea cuvintelor dumneavoastră mă ating profund', putem citi la comentarii.

'De fapt, chiar acum, acolo sunt oamenii, iar treaba noastră este să mergem să-i întâlnim acolo unde sunt ei', rezumă ea, în timp ce Europa este lovită de un val de decreștinizare masivă de câțiva ani.

Tânăra, care poartă o cruce simplă de lemn la gât, este încântată că videoclipurile ei au ieșit din 'bula catolică' și ajung acum la 'toate tipurile de oameni, din toate mediile sociale, (...) dincolo de granițele și constrângerile pe care ni le-am putea imagina'.

Însă această evanghelizare online nu este practicată doar de personalități religioase: Francesca Parisi, o profesoară din sudul Italiei, încearcă 'să risipească prejudecățile care îi înconjoară pe catolici' prin intermediul unor videoclipuri scurte postate pe TikTok, unde are peste 21.000 de urmăritori.

Tânăra de treizeci de ani s-a convertit târziu în viață, motiv pentru care încearcă să ajungă la cei care 's-au distanțat de Biserică'.

Susținuți de Vatican, 'misionarilor digitali' li s-a acordat propria Liturghie în Bazilica Sfântul Petru. Întâmpinați cu aplauze furtunoase și filmați din toate unghiurile, Papa Leon al XIV-lea, care are el însuși 14 milioane de urmăritori pe Instagram, i-a îndemnat să 'hrănească rețelele sociale și mediile digitale cu speranță creștină', asigurându-i că 'în fața schimbărilor culturale, de-a lungul istoriei, Biserica nu a rămas niciodată pasivă'.

ULTIMA ORĂ România se judecă pentru tabloul El Greco, fost în Colecția Regală și revendicat și de Paul de România, cu un oligarh rus, care a vândut cel mai scump tablou din istorie. Proprietar AS Monaco, în afaceri cu Trump CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ România se judecă pentru tabloul El Greco, fost în Colecția Regală și revendicat și de Paul de România, cu un oligarh rus, care a vândut cel mai scump tablou din istorie. Proprietar AS Monaco, în afaceri cu Trump

'Cel mai mare influencer este Dumnezeu!', a proclamat mulțimii cardinalul filipinez Luis Antonio Tagle, foarte popular printre tineri, avertizând împotriva utilizării 'dăunătoare' a rețelelor sociale.

Totuși, deocamdată, poziția Vaticanului pe această temă rămâne neclară: misionarilor nu li s-au comunicat reguli sau recomandări specifice.

'Ar fi necesar un mandat? Există o durată pentru această misiune?', se întreba sora Albertine. 'Discutăm împreună cum să scriem această nouă pagină de evanghelizare'.

viewscnt
Afla mai multe despre
vatican
tiktok