La Roma, construcția unei linii de metrou care trebuie să treacă pe sub Colosseum este blocată de 10 ani din cauza bogăției arheologice din sol dar și din cauza riscurilor pe care le poate aduce chiar monumentului, relatează News.ro.
Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Avantajul este că stațiile de metrou expun bogățiile descoperite și devin adevărate muzee deschise tuturor.
Deasupra șantierului liniei C de metrou roman, o bazilică este protejată de întărituri metalice pentru a evita ca vibrațiile să nu provoace prăbușirea sa. Dar lucrările care au loc de-a lungul orașului permit scoaterea la iveală a unui număr mare de piese de arheologie. Astfel, la doi pași de Colosseum, muncitorii au descoperit un trotuar roman intact, potrivit site-ului franceinfo.fr.
CITEȘTE ȘI Magistrala de metrou Drumul Taberei-Eroilor, virtuală piesă de muzeu: Lucrările vor fi în sfârșit încheiate, dar niciun tren nu va circula mai devreme de 2 ani în lipsa unui compromis
Bogăția subsolului roman întârzie mult lucrările și pe cea a noii linii de metrou. Întârzierea de 10 ani are drept consecință un buget multiplicat cu 25, ajungând la 3,7 miliarde de euro.
Cei care folosesc linia C, partea deja dată în exploatare, pot admira pe peron un adevărat muzeu. În stația San Giovanni sunt expuse deja marelui public descoperirile făcute în urma săpăturilor.