Liderul pieței distribuitoare de carburanți, OMV Petrom, a efectuat joi dimineață cea mai semnificativă scumpire de la începerea conflictului israeliano-iranian, de 5 bani/l la benzină și de 9 bani/l la motorină. România este exportator net de benzină și importator net de motorină, acesta fiind unul din motivele majorării mai agresive a combustibilului diesel, pe lângă deficitul din UE a acestui tip de carburant.
Profit.ro anunța că prețul carburanților pe piața autohtonă, în special al motorinei, se va afla sub o presiune constantă în perioada următoare, urmând traiectoria celui de pe piața europeană și globală, ca urmare a inflamării prețului petrolului, rezultat al conflictului israeliano-iranian.
În urma scumpirii de joi dimineață, prețul benzinei standard în stațiile Petrom din București a ajuns la 7,12-7,19 lei/l, iar cel al motorinei standard la 7,22-7,27 lei/l.

Cei mai ieftini carburanți (7,12 lei/l benzina și 7,22 lei/l) pot fi găsiți la stația de pe strada doctor Herescu.
Mișcarea OMV Petrom va fi efectuată așa cum ne-au obișnuit și de ceilalți distribuitori de pe piață.
De la începutul acestei luni, OMV Petrom a efectuat 4 scumpiri și o ieftinire, prețul benzinei majorându-se în total cu 15 bani/l, iar cel al motorinei cu 19 bani/l.
Presiunii externe pe prețul carburanților i s-ar putea adăuga una internă, dacă guvernul decide ca una din componentele strategiei de corectare a deficitului bugetar să fie majorarea accizelor la carburanți, așa cum s-a vehiculat deja.

Motorina va fi foarte probabil mai afectată decât benzina, România fiind exportator net de benzină și importator net de diesel.
În plus, prin terminalele România se alimentează cu motorină și Ucraina.
Încă dinaintea declanșării conflictului israeliano-iranian, în perioada 2-8 iunie, cea mai mare cantitatea de motorină a fost importat de Kiev via România (15,3 mii de tone), aproape de 5 ori mai mult decât via Turcia (5,8 mii de tone). Ucraina a mai importat diesel din Egipt și Grecia câte 2,3 și, respectiv, 2,4 mii de tone.