Mai mult de jumătate dintre consumatori sunt influențați de prieteni, colegi, cunoștințe sau promoții atunci când cumpără un produs, sfatul lucrătorului comercial și publicitatea reprezentând un factor mai slab de influențare a deciziei de cumpărare, deși există consumatori care le iau în considerare.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Pentru majoritatea consumatorilor decizia de achiziționa un anumit produs este direct influențată atât de prețul acestuia, cât și de nevoile personale ale fiecăruia, cele două fiind corelate, relevă un studiu al InfoCons, asociație de consumatori neguvernamentală.
La momentul deciziei de cumpărare, prețul reprezintă caracteristica cea mai importantă pentru conusmator, 80% dintre aceștia considerând că este foarte important sau important.
Ce-a de-a doua caracteristică, din punctul de vedere al importanței, o reprezintă calitatea produsului, 74% dintre consumatori considerând că este foarte importantă sau importantă.
În ceea ce privește importanța brand-ului produselor asupra deciziei de cumpărare, consumatorii consideră în egală măsura că acesta reprezintă atât un element foarte important, important, indecis, cât și puțin important sau foarte puțin important.
Eticheta este pe ultimul loc în ordinea importanței asupra deciziei de cumpărare, consumatorii considerând eticheta mai degrabă importantă decât foarte importantă.
CITEȘTE ȘI Tranzacție discretă: Carrefour a preluat sub control platforma Bringo, cea mai importantă mișcare din ultimii ani pe piața locală a comerțului online cu alimente UPDATE: Carrefour confirmăAtfel, cosumatorul ia decizia de cumpărare mai degrabă în funție de prețul produsului (50% dintre consumatori își aleg cumpărăturile în funcție de preț) și doar uneori în funcție de ingredientele de pe etichetă. De asemenea, majoritatea consumatorilor citesc eticheta doar în anumite cazuri și doar puțini o citesc mereu.
Chiar dacă prezența ingredientelor necunoscute, cu denumire complexă, ar trebui cel puțin să ne pună un semn de întrebare, 40% dintre consumatori aleg să achiziționeze produsul indiferent dacă recunosc ingredientele acestuia, iar 8% dintre aceștia nici nu citesc eticheta.
În ceea ce privește locul de achiziționare al produselor, majoritatea respondenților preferă achiziționarea din supermarketuri și hypermarketuri, însă o mare parte dintre aceștia achiziționează și din magazinele de cartier.