Comisia Europeană acuză Google că abuzează de poziția dominantă în domeniul tehnologiei publicitare (ad tech), acuzațiile vizând în profunzime modelul de afaceri al companiei. Astfel, aceste acuzații deschid calea pentru o eventuală separare a activității de publicitate, scrie Bloomberg.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei 23 mai - Maratonul Fondurilor Europene 27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Margrethe Vestager, comisarul european pentru concurență, a declarat că divizia Alphabet și-a favorizat propriul program de licitare automată a spațiului pentru anunțuri în detrimentul rivalilor săi și a consolidat rolul central al companiei în lanțul de aprovizionare cu tehnologie publicitară, precum și capacitatea Google de a percepe o taxă ridicată pentru serviciul său.
"Google este prezentă la aproape toate nivelurile așa-numitului lanț de aprovizionare cu tehnologie publicitară. Îngrijorarea noastră este că Google s-ar putea să se fi folosit de poziția sa pe piață pentru a-și favoriza propriile servicii de intermediere. Acest lucru nu numai că este posibil să fi dăunat concurenților Google, ci și intereselor editorilor, crescând totodată costurile agențiilor de publicitate", a declarat Vestager.
Comisia Europeană a declarat că un ordin pentru Google de a schimba anumite practici ar putea să nu fie suficient pentru a corecta comportamentul abuziv, ceea ce aduce pe masa factorilor de decizie varianta unui potențial ordin împotriva Google de a despărți activitatea sa de tehnologie publicitară de serviciile de bază.
Publicitatea online este cea mai profitabilă afacere a companiei-mamă Alphabet, generând 80% din veniturile totale anul trecut.