Acuzații ale industriei auto: Spre deosebire de China și SUA, UE nu are o strategie industrială pentru vehicule electrice

Acuzații ale industriei auto: Spre deosebire de China și SUA, UE nu are o strategie industrială pentru vehicule electrice
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 dec 2023

Industria vehiculelor electrice din UE riscă să piardă teren fără o strategie industrială robustă a UE, arată un nou raport realizat de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile. Ei subliniază că, spre deosebire de China și SUA, care au pachete largi de stimulare a acestui tip de propulsie, Uniunea Europeană nu are niciun plan coerent de ajutor și acest lucru ar putea afecta serios industria auto locală.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dominația Chinei asupra lanțului de aprovizionare cu vehicule electrice și stimulentele acordate de guvernul SUA pentru producătorii auto interni riscă să creeze probleme Uniunii Europene în eforturile sale de a impune producția europeană de vehicule electrice, susțin constructorii europeni de automobile, prin intermediul ACEA.

VIDEO Brandul chinezesc MG, în România. Cât costă modelul MG 4, care se bate cu Dacia Spring în Europa CITEȘTE ȘI VIDEO Brandul chinezesc MG, în România. Cât costă modelul MG 4, care se bate cu Dacia Spring în Europa

Asociația face referire la un nou raport realizat de École Polytechnique, universitate din Franța, care dezvăluite amploarea imensă a provocărilor pe care UE le întâlnește în procesul de dezvoltare a unui lanț de aprovizionare cu vehicule electrice. Raportul avertizează că, în timp ce alte regiuni globale avansează cu strategii industriale ambițioase care stimulează industriile interne, competitivitatea producției europene de vehicule electrice riscă să fie erodată.

Potrivit raportului, politica strategică și holistică a Chinei care cuprinde minerit, rafinare, producție, rețele de încărcare, energie ieftină, stimulente pentru achiziție și reciclare pe întreg ciclul de viață al vehiculului electric și-a sporit semnificativ avantajul competitiv. În contrast puternic, UE a folosit o abordare de reglementare fragmentară a politicii industriale – reglementând etapele specifice ale lanțului valoric.

Raportul semnalează, de asemenea, și interesul major din SUA pentru stabilirea unui hub de producție pentru lanțul valoric al vehiculelor electrice din această țară. Țintele de vânzări ambițioase în state precum California și la nivel federal, combinate cu finanțare fără precedent în temeiul Legii de reducere a inflației (IRA), stimulează industria auto autohtonă, punând presiune pe competitivitatea producătorilor auto europeni în raport cu una dintre cele mai valoroase piețe de export de vehicule electrice.

FOTO Tramvaiele Imperio intră și pe linia 32 CITEȘTE ȘI FOTO Tramvaiele Imperio intră și pe linia 32

„Spre deosebire de China și SUA, UE nu are o strategie industrială robustă pentru a susține producția de vehicule electrice”, susține Sigrid de Vries, director general ACEA. „O industrie europeană vibrantă a vehiculelor electrice este vitală pentru atingerea obiectivelor climatice. Europa vrea să stabilească ritmul global pentru decarbonizare, dar trebuie să facă mai mult pentru a susține industriile critice care fac parte din soluție într-o manieră sincronizată și coerentă."

În domeniul bateriilor, raportul evidențiază progresele înregistrate în producția de celule de baterii în Europa, însă remarcă faptul că dezvoltarea unui lanț valoric al bateriilor nu ține pasul cu cererea, ceea ce duce la dependența continuă de China.

„Suntem încurajați de semnalele recente din partea UE care recunosc provocările imense și amenințările la competitivitate cu care se confruntă sectorul nostru. Propunerea recentă de extindere a regulilor de origine UE-Marea Britanie pentru vehiculele electrice este un indicator al acestui lucru, dar prea des UE pune căruța de reglementare înaintea calului – în detrimentul industriilor sale critice”, a mai spus de Vries.

Dacia Spring pierde o parte din avantajul de preț și se scumpește, inclusiv pe piața second-hand, la nivelul unui Sandero, din cauza noii Ordonanțe a măsurilor fiscale CITEȘTE ȘI Dacia Spring pierde o parte din avantajul de preț și se scumpește, inclusiv pe piața second-hand, la nivelul unui Sandero, din cauza noii Ordonanțe a măsurilor fiscale

„Cadrului de reglementare al UE îi lipsește o abordare holistică a electrificării vehiculelor. O multitudine de reglementări – într-un ritm de opt sau nouă pe an în medie – deturnează fonduri vitale și subminează competitivitatea. Pentru a aborda schimbările climatice și a oferi un impuls industriei în plină dezvoltare a vehiculelor electrice din Europa, UE trebuie să dezvolte un cadru de reglementare și financiar adaptat pentru a crea un mediu de afaceri favorabil.”

Industria auto a reușit săptămâna aceasta o primă victorie în procesul de reglementare a emisiilor poluante, prin acceptarea de către Parlamentul European și Consiliul Europei de menținere a emisiilor poluante Euro 7 la un nivel similar cu Euro 6, pentru autoturisme și LCV-uri.

viewscnt
Afla mai multe despre
acea
strategie masini electrice europa
masini electrice china