Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că, în cadrul discuțiilor privind reducerea cheltuieilor bugetare, a explicat colegilor din Guvern că Programul Rabla este finanțat din certificatele verzi pentru emisiile de gaze și nu afectează structura deficitului bugetar, iar producătorii locali, precum Dacia sau Ford, sunt dependenți de acest program. În urma acestor discuții, Fechet a arătat că are speranța că programul va continua și nu are motiv să creadă că va fi eliminat de la finanțare.
”Speranța mea este că Programul Rabla va continua, este așteptat de zeci de mii de români, dacă nu mai bine. Este un program care și-a dovedit utilitatea, pentriu că e la la a 20-a ediție și nu am astăzi niciun motiv să cred că Programul Rabla va fi eliminat de la finanțare”, a spus ministrul Mediului.
Ministrul Mediului a mai amintit că România are de îndeplinit în PNRR un jalon care prevede că până la mijlocul anului 2026 trebuie scoase de pe străzi 250.000 de ”rable”.

Fechet a arătat că explicat colegilor din Guvern ca Programul Rabla este finanțat din certificatele verzi pentru emisiile de gaze de seră și nu afectează structura deficitului bugetar, precum și dependența producătorilor locali de acest program, Dacia și Ford, companii cu zeci de mii de angajați, care au un tip de structiură a activității dependentă într-o măsură mai mică sau mai mare de program.
Ministrul a mai explicat că dacă Guvernul ar decide chiar să nu mai finanțeze programul, aceste lucru ar trebui realizat gradual, pe parcurusul mai multor ani.
”Nu am primit observații negative de la colegii prezenți la acele discuții, ceea ce mă face să cred că nu există un pericol imediat în legătură cu Programul Rabla”, a mai spus ministrul.