Cel mai mare model din gama Dacia, SUV-ul Bigster, a fost dezvoltat de inginerii grupului Renault având în primul rând în minte piața germană de automobile, unde segmentul SUV-urilor compacte are o foarte bună reprezentare. Primele luni de vânzări confirmă estimările celor de la Dacia, cu rezultate surprinzătoare, relevă analiza Profit.ro.
Dacia Bigster a fost în luna iulie unul dintre cele mai vândute SUV-uri compacte din Germania, cu un volum în creștere, de 2.279 de unități înmatriculate, cu aproape 1000 în plus față de luna anterioară.
Practic, conform cifrelor oficiale analizate de Profit.ro, SUV-ul produs la Mioveni a fost cel mai vândut model al mărcii pe această piață, depășind chiar și Sandero, care a înmatriculat 2.142 de unități, în timp ce Duster a înregistrat un volum de 1.317 unități.

Cu aceste rezultate, Bigster s-a clasat pe locul al doilea, în segmentul C-SUV, în spatele lui VW Tiguan (5.072 unități) și a depășit Opel Grandland, Hyundai Tucson, Cupra Terramar, Ford Kuga, Nissan Qashqai și Kia Sportage, în cel mai vândut segment de SUV-uri din Germania.
Dacă includem în acest top și modelele cu propulsie exclusiv electrică, Bigster a fost al patrulea cel mai vândut, fiind depășit și de VW ID.4 și Skoda Elroq, care nu sunt însă competitori direcți. Este surprinzător și faptul că vânzările Bigster din Germania le-au surclasat și pe cele din Franța, cea mai mare piață a mărcii Dacia la nivel global.
Reprezentanții Dacia au declarat pentru Profit.ro, la momentul lansării acestui model, că au fost făcute studii de piață aplicate pentru Germania, pentru a identifica exact preferințele și așteptările cumpărătorilor din această țară, inclusiv prețul acestui model fiind gândit pentru a oferi o alternativă credibilă la SUV-urile existente, din ce în ce mai scumpe.
După primele șapte luni din acest an, Dacia Bigster are un volum de 5.231 de exemplare vândute în Germania, dar să nu uităm că modelul a intrat pe piață doar în perioada aprilie – mai, iar livrările sale sunt deocamdată în faza de ramp-up (creștere treptată), ceea ce înseamnă că abia în toamnă vom putea vedea cât de solidă este cererea în acest an.

Datele oficiale ale mărcii Dacia arătau, la finalul primei jumătăți de an 2025, că Bigster s-a vândut în 17.329 de exemplare la nivel global, cele mai multe, circa 15.300 unități fiind vândute în trimestrul al doilea. Estimările Profit.ro arată un volum de peste 20.000 de unități Bigster vândute de Dacia după șapte luni și posibil peste 50.000 de unități vândute până la finalul acestui an.
Dacia are o țintă de aproximativ 100.000 de unități Bigster, vândute anual, în anii care urmează, potrivit declarațiilor făcute pentru Profit.ro de șefii companiei, producția acestui model urmând să acopere circa 30 – 40% din capacitatea uzinei din Mioveni.
Potrivit CEO-ului Dacia, Denis le Vot, doar 20% dintre clienții Bigster au deținut anterior un model Renault sau Dacia, ceea ce înseamnă că modelul are o rată de cucerire foarte mare, de 80%.
Mai mult, doar 15% dintre clienții Bigster au avut anterior un Duster, ceea ce înseamnă că Bigster nu a afectat foarte mult vânzările Duster. Potrivit lui Le Vot, 80% dintre clienți aleg motorizarea hibrid, cea mai scumpă, în timp ce mai puțin de 20% aleg transmisia 4x4 cu cutie manuală.
TOP C-SUV Germania (iulie 2025, segmentul ICE)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|