Restructurarea activității începută de Volvo Cars va include și o reorganizare puternică a gamelor de modele vândute pe diferite piețe ale lumii. SUA are un loc aparte, ca urmare a introducerii de tarife vamale majorate.
Volvo va opri vânzarea de caroserii sedan sau break în SUA, din cauza tarifelor și, mai ales, din cauza vânzărilor tot mai slabe. Și oferta de mașini electrice va fi revizuită, pentru a lăsa în gama americană doar modelele care se vând: SUV-urile cu motorizare hibridă și crossoverele derivate din modelele V.

Prima victimă va fi S90, un model care ar trebui să își încheie viața pe toate piețele lumii, dar care va mai fi ținut la vânzare pentru a suplini cererea scăzută de mașini electrice.
Modelul cu baterii corespondent, ES90, nu a fost încă lansat oficial peste ocean, iar previziunile nu sunt grozave pentru moment, așa cum se întâmplă cu toată gama electrică, odată cu anunțului lui Donald Trump privind eliminarea subvențiilor guvernamentale în valoare de 7.500 de dolari. Modelul compact EC40 a fost deja scos de la vânzare, iar varianta SUV, EX40 va mai fi vândută și anul viitor.
Dintre electrice, va fi menținut pe această piață EX30, care are și un preț mai accesibil și poate supraviețui deciziei de stopare a subvențiilor guvernamentale. Odată cu mutarea lui în fabrica din Ghent, Belgia, acesta va avea costuri mai mici de export pentru SUA. În același timp, EX90 a fost lansat cu mare întârziere și deocamdată nu are volume prea mari.

În schimb, dealerii Volvo din SUA vor pune acces pentru SUV-urile cu motorizări mild-hybrid, XC 40, XC 60 și XC 90, două dintre acestea beneficiind de un al doilea facelift pentru a putea redeveni atractive.
Cele trei modele acoperă aproximativ 85% din vânzările Volvo pe piața americană, potrivit Automotive News, acestea având, de altfel, o pondere foarte mare și la nivel global, după cum reiese din cifrele analizate de Profit.ro. Volvo XC60, cel mai vândut model al Volvo, a avut în luna iulie o pondere de 35% din totalul vânzărilor mărcii în lume, iar XC40 (cu tot cu EX40) a avut la rândul lui 24,5%.
Cel mai mare dintre SUV-urile cu motor termic, XC90, a reprezentat 15%, asta însemnând că, în total, ponderea celor trei s-a ridicat la 74,5% din totalul vânzărilor, în vreme ce gama complet electrică a avut o pondere de 21%.
La jumătatea anului, dintre cele 65.000 de vehicule vândute de Volvo în SUA, 55.000 erau modelele din familia XC, câte 2.500 de vehicule erau EX30 și V60 CC, iar aproape 2000 de unități erau EX90. Celelalte au vândut în acest an mai puțin de 1000 de unități fiecare, cifre care sunt indiscutabil nerentabile pentru companie.