Avionul Boeing 787 'Dreamliner', aparatul de zbor care s-a prăbușit joi în India, este o aeronavă de cursă lungă ce a intrat în serviciu în 2011 și care poate transporta între 248 și 330 de persoane, conform AFP.
Compania Boeing a primit în total 2.598 de comenzi pentru aparate de zbor de tip 787, dintre care 889 sunt în prezent în curs de livrare. Astfel, conform producătorului american, Boeing 787 este aeronava din clasa sa care s-a vândut cel mai rapid în istoria aviației.

Introduse în serviciu în octombrie 2011 de compania niponă All Nippon Airways (ANA), aeronavele Boeing 787 au fost apoi achiziționate de peste 80 de companii aeriene din întreaga lume, scrie Agerpres.
Aparatele de zbor de acest tip au permis deschiderea a aproape 180 de noi linii aeriene directe între orașe care înainte nu erau conectate, față de doar 80 de noi linii aeriene câte au fost prevăzute inițial, conform Boeing.
Conceput pentru a răspunde cererii crescute de curse de mare distanță mai eficace, Boeing 787 este construit pe o structură compusă în proporție de 50% din materiale compozite - o premieră pentru un avion de linie de această talie. Potrivit Boeing, acest design ușor ar permite o reducere cu 20% a consumului de combustibil în comparație cu modelele echivalente anterioare. Compania își propune să reducă greutatea aeronavelor sale și implicit consumul de combustibil cu o valoare de aproximativ 20% față de modelele anterioare comparabile.

Aeronava americană există în prezent în trei versiuni: 787-8 (până la 248 de pasageri, autonomie de 13.530 km), 787-9 (296 de pasageri, 14.010 km) și 787-10 (până la 330 de pasageri, autonomie de 11.910 km).
Însă programul Dreamliner a cunoscut și numeroase eșecuri industriale. Între 2021 și 2023, livrările au fost suspendate de mai multe ori, în special din cauza defectelor de asamblare a fuselajului și a neconformităților depistate în procesele de fabricație.
Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a înăsprit apoi controalele de calitate pe liniile de asamblare. În aprilie, FAA a autorizat Boeing să crească rata de producție a aeronavelor 787 la șapte aeronave pe lună, față de cinci anterior.
Pe plan comercial, Boeing continuă să se confrunte cu dificultăți. Producătorul nu a livrat nicio aeronavă Chinei în luna mai, în ciuda undei verzi primită de la Beijing, care interzisese temporar companiilor aeriene chineze să facă afaceri cu producătorul american de aeronave în aprilie, în contextul războiului comercial cu Washingtonul.