CellForce, compania de baterii creată de Porsche în urmă cu 4 ani, se închide

Auto/Transporturi   
CellForce, compania de baterii creată de Porsche în urmă cu 4 ani, se închide

Compania CellForce, fondată în 2021 de Porsche și Customcells, având ca obiectiv dezvoltarea și producția de baterii pentru vehicule, a ajuns într-o situație dificilă, apropiată de închidere, după cum reiese din cele mai recente informații.

CellForce este o companie în care Porsche a investit sute de milioane de euro în ultimii patru ani și care nu și-a atins niciodată obiectivul. Acum este la un pas de închidere, după ce eforturile de găsire a unui investitor au eșuat iar angajații au fost concediați, în marea lor majoritate. Practic, din aproape 300 de persoane care lucrau în companie, în momentul de față mai sunt angajați 86, după cum scrie Der Spiegel, care a obținut informații detaliate despre starea business-ului. Pe site-ul companiei nu mai sunt publicate noutăți încă din 2023, când lucrurile încă mai păreau optimiste.

Urmărește-ne și pe Google News

CellForce a fost anunțat de Porsche în 2021, când a fondat compania împreună cu un start-up specializat în dezvoltarea de celule de baterii, Customcells. Prin această mișcare, Oliver Blume intenționa să-și asigure avansul tehnologic în perspectiva tranziției la propulsia electrică. Numai că realitatea a contrazis planurile și estimările făcute de managerul constructorului auto.

Una dintre mizele CellForce a fost dezvoltarea unei noi chimii pentru baterii, cu o densitate mărită și cu soluții mai puțin costisitoare. „Chimia noilor celule de înaltă performanță se bazează pe siliciu ca material anodic. Cu acest material, acum pare posibil să creștem semnificativ densitatea de putere în comparație cu bateriile actuale de serie bune”, spuneau inginerii Porsche. Ulterior, Porsche a plusat și a cumpărat toate acțiunile companiei, respectiv cele 27,3% deținute de Customcells, pregătindu-se de producția de serie. Cu producția de baterii CellForce, Porsche urma să-și asigure necesarul pentru mașinile sale electrice. Într-un final, achiziția de la furnizori s-a dovedit a fi mai ieftină.

Uzina CellForce ar fi trebuit să ajungă la o capacitate de 100 MWh, cu o etapă inițială de 20 GWh anual, urmată de pasul doi, în care extinderea ar fi condus la producția de celule de baterii suficient de ieftine încât să poată fi folosite și de mărcile de volum ale grupului VW.

Mișcări importante pe piața de mașini electrice din Europa: Tesla a fost depășită de Renault, BYD a urcat peste Volvo CITEȘTE ȘI Mișcări importante pe piața de mașini electrice din Europa: Tesla a fost depășită de Renault, BYD a urcat peste Volvo

Lucrările la uzină au demarat, uzina având o suprafață de 28 de hectare în Rutlingen, lângă Stuttgart, fiind atrasă inclusiv finanțare din partea landului Baden-Wurttenberg și de la guvernul federal, în valoare de circa 60 de milioane de euro.

În cadrul prezentării situației financiare a Porsche, la finalul primului trimestru din acest an, noul director financiar, Jochen Breckner a anunțat că planurile de extindere a uzinei nu mai sunt de actualitate. Motivul ținea de lipsa de perspective pentru vânzarea bateriilor produse. Suma cheltuită de Porsche până la acest moment depășește, se pare, 300 de milioane de euro. Dar compania a cheltuit mult mai mult, circa 500 de milioane de euro, pe toate activitățile de producție de baterii, ca urmare a investiției în Varta, de asemenea o afacere nerentabilă în contextul actual.

Și pentru ca eșecul să fie complet, Northvolt, pe care Porsche se baza pentru viitoarele modele electrice accesibile din seria 718, a falimentat și a pus sub semnul întrebării și acest plan, în condițiile în care actuala generație cu motoare pe combustie a fost scoasă din producție.

În acest moment, strategia Porsche s-a schimbat complet față de planurile de acum 4-5 ani, fiind demarată dezvoltarea unui Macan cu motor termic, deși modelul fusese proiectat exclusiv electric.

viewscnt
Afla mai multe despre
cellforce porsche
uzina de baterii
faliment cellforce