SunExpress, o companie aeriană joint venture între Turkish Airlines și Lufthansa, vrea să ajungă la o flotă de 91 de aeronave până vara viitoare, de la 87 în prezent și la 100 în anii următori.
Maximilian Gorski, manager de vânzări zonal pentru piețele externe, a declarat pentru News.ro că societatea ia în calcul să majorize numărul de zboruri dintre București și Antalya, de la trei pe săptămână, în acest an, la patru sau cinci de anul viitor. În plus, compania ar vrea să lanseze și curse directe și între Cluj și Antalya, însă discuțiile sunt abia la început.

SunExpress are o flotă de 87 aeronave, din care șase Airbus și restul de 81 sunt Boeing. Compania operează curse spre aproape 240 de destinații.
În prezent, operează trei curse pe săptămână între București și Antalya, din aprilie până la începutul lunii noiembrie, în creștere de la două zboruri anul trecut.
Din Chișinău, compania operează tot trei zboruri spre Antalya.
”Acum avem 87 de avioane, iar vara viitoare, în anul 2026, vom avea 91 de aeronave și ne planificăm să atingem 100 în următorii ani. Avioanele sunt deja comandate la Boeing. Contractul prevede până la 160 de aeronave până în 2035. Compania Boeing deja construiește avioanele”, a declarat Maximilian Gorski, pentru News.ro.
În acest moment, planurile pentru orarul de zbor din 2026 abia au început, însă compania ia în calcul să lanseze în viitor și zboruri directe între Cluj și Antalya.
”Planificările merg până în septembrie, de regulă, și apoi punem în vânzare biletele din octombrie, pentru vara anului viitor. În prezent, avem trei zboruri săptămânale, între București și Antalya. Dacă cererea și rezultatele din această vară vor fi ca în present, vom crește, cu certitudine, numărul de curse poate la patru sau cinci pe săptămână și luăm în calcul să operăm și între Cluj și Antalya, dar depinde de piață și de cerere, colaborarea cu touroperatorii și agențiile. Nu aș putea promite, dar șansele să creștem numărul de zboruri din București spre Antalya este foarte realist. Să adăugăm rute noi precum Cluj ar fi posibil, dar acest lucru să se întâmple din 2026 sau mai târziu, nu e cert încă”, a mai spus reprezentantul SunExpress.

SunExpress își continuă expansiunea cu 15 noi rute internaționale pentru vara anului 2025 și o flotă de 87 de aeronave care deservesc 237 de rute în 35 de țări.
Dublându-și aproape capacitatea de locuri față de perioada pre-pandemie, SunExpress și-a anunțat, de asemenea, obiectivul de a atinge 16,8 milioane de pasageri în 2025.
Directorul general al SunExpress, Max Kownatzki, spunea în luna aprilie că 2024 a fost un an record pentru companie, atât în ceea ce privește capacitatea, cât și extinderea flotei, realizând cele mai mari venituri și profituri din istoria sa.
„Am avut un început solid pentru sezonul de vară 2025, cu rezervări în creștere cu 11% față de anul precedent în al doilea trimestru al anului. În plus, observăm o creștere semnificativă a interesului pentru sezonul de toamnă. Acest lucru reflectă un apetit tot mai mare pentru Turcia, nu doar pentru vacanțe la mare și soare, ci și pentru turism cultural, istoric, gastronomic, de sănătate și sportiv”, declara directorul general al SunExpress, Max Kownatzki, în luna aprilie.

SunExpress a raportat venituri record de 2,2 miliarde de euro în anul 2024, marcând o creștere de 23% față de 2023. Sărbătorind cea de-a 35-a aniversare anul acesta, compania aeriană a transportat aproape 15 milioane de pasageri în 2024.
Fondată în Antalya ca un joint venture între Turkish Airlines și Lufthansa, SunExpress are 35 de ani de experiență în domeniul companiilor aeriene de agrement. Operând zboruri către 237 de rute din 35 de țări, SunExpress are peste 4.400 de angajați în Antalya, Frankfurt, Izmir și Ankara.