Dacia atinge o nouă cotă de piață record în Franța și depășește pragul de două milioane de mașini vândute

Auto/Transporturi   
Dacia atinge o nouă cotă de piață record în Franța și depășește pragul de două milioane de mașini vândute

Vânzările de automobile Dacia din Franța, cea mai mare piață a mărcii românești, au crescut și în luna iunie, pe fondul unei piețe în scădere, ridicând volumul total al mărcii în această țară la peste două milioane de vehicule vândute, conform datelor Profit.ro.

Dacia și-a majorat cota de piață în Franța, profitând de scăderile competitorilor săi, pe o piață aflată în declin de mai mult timp. Dacia a reușit să urce la peste 9% cotă de piață în acest an, pe segmentul de autoturisme, după ce luna iunie a adus un avans foarte mare, de 27,3%, pentru marca românească de automobile deținută de Renault.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ GRAFIC Semnal de alarmă APIA - Industria auto, cădere dramatică în România la mașini noi, valori istorice de peste -50% CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ GRAFIC Semnal de alarmă APIA - Industria auto, cădere dramatică în România la mașini noi, valori istorice de peste -50%

Cu un volum de 16.451 autoturisme înmatriculate în iunie, Dacia a avut una dintre cele mai bune luni din istoria sa în Franța și o cotă de piață care s-a apropiat de 10%, în condițiile în care Renault a scăzut cu -3,2% în aceeași lună. În total, cele trei branduri ale grupului Renault (inclusiv Alpine) au vândut 49.767 autoturisme și au depășit rivalii de la Stellantis, care au vândut numai 41.809 autoturisme, deși au în portofoliu nouă mărci pe acest segment.

Cota de piață a grupului a fost de 29,4%, un vârf istoric cu care a depășit cele 24,7 procente ale Stellantis.

După prima jumătate de an, Dacia are o cotă de piață pe segmentul de autoturisme de 9,1%, cu un avans de 1,1% față de anul anterior și un volum total de 76.593 autoturisme vândute. Pe segmentul clienților de retail, cota Dacia este și mai mare, 15,2%, un nivel de asemenea istoric.

FOTO Hotelul Palace, simbol al Constanței, preluat de germani, sovietici și statul român, va fi revitalizat cu centru spa CITEȘTE ȘI FOTO Hotelul Palace, simbol al Constanței, preluat de germani, sovietici și statul român, va fi revitalizat cu centru spa

Împreună cu Renault și Alpine, cele trei mărci ale grupului Renult au însumat 232.428 de autoturisme vândute și o cotă ușor peste cea înregistrată de Stellantis, 27,6% față de 27,3%, ca urmare a faptului că grupul rival a încheiat primele șase luni cu o scădere importantă, -11%.

Performanțele din luna a șasea ale Dacia au fost susținute atât Sandero, cu 35.391 de unități vândute, care se menține pe locul al treilea în vânzările din Franța, pe toate segmentele, cât și de creșterea livrărilor pentru SUV-ul Duster, care a ajuns deja, la finalul primei jumătăți de an, la 22.678 unități vândute, fiind al treilea cel mai vândut SUV din Franța (după Peugeot 2008 și 3008) și primul pe segmentul de retail.

De asemenea, Bigster a urcat la 10.000 de comenzi, de la lansarea din această primăvară, având 5.832 de unități înmatriculate, fiind de asemenea lider pe segmentul de retail în segmentul C-SUV.

Scrioșteanu: România poate fi un cap de pod important, dacă nu cel mai important, în privința reconstrucției Ucrainei. Avem un proiect care să regularizeze un șenal navigabil pe Dunăre pentru transport de marfă 365 de zile pe an CITEȘTE ȘI Scrioșteanu: România poate fi un cap de pod important, dacă nu cel mai important, în privința reconstrucției Ucrainei. Avem un proiect care să regularizeze un șenal navigabil pe Dunăre pentru transport de marfă 365 de zile pe an

Interesant este faptul că Dacia a înregistrat o creștere ușoară, de 0,5%, și pe segmentul de companii, care nu este canalul de vânzări favorit al mărcii, dată fiind politica de prețuri fără discount practicată de marcă. Cu 2,6%, față de 2,1% cât avea cotă în urmă cu un an, Dacia profită de creșterea gamei, în special cu Bigster, și de lărgirea plajei de motorizări cu hibridele de pe Duster, Jogger și Bigster.

De la intrarea pe piața din Franța, în 2005, cu prima generație Logan, Dacia a vândut până astăzi peste 2 milioane de vehicule, dublându-și volumul vândut în ultimii șapte ani și consolidându-și poziția a treia în rândul mărcilor franceze, după Renault și Peugeot.

Cel mai vândut model al mărcii în tot acest timp este Sandero, care a depășit 900.000 de unități vândute pe piața franceză de automobile. Duster a ajuns la rândul său la aproape 600.000 de unități, în timp ce Spring are un volum total de 70.000 de unități, similar cu cel vândut de Jogger.

Piața franceză reprezintă pentru Dacia cea mai mare piață a mărcii, cu peste un sfert din vânzările sale globale, care au urcat în prima jumătate de an la aproximativ 345.000 de unități, potrivit primelor date interne ale mărcii, consultate de Profit.ro.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia franta
inmatriculari franta
piata auto franta
bigster vanzari
duster