Dacia Logan și Skoda Octavia au fost cele mai vândute autoturisme noi pe piața românească în luna ianuarie, potrivit statisticilor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Livrările de autoturisme Dacia Logan s-au cifrat la 601 unități, iar Skoda Octavia a înregistrat vânzări de 291 unități în ianuarie, berlina din Cehia reușind să devanseze Dacia Sandero - 189 unități, Seat Leon - 181 unități și Dacia Duster - 157 unități.
În ianuarie, vânzările de autoturisme și vehicule comerciale noi, pe piața autohtonă, s-a situat la 6.604 unități, în creștere cu 18,7% comparativ cu ianuarie 2015. Autoturismele, care reprezintă 77,4% din vânzările înregistrate în prima lună din 2016 (5.111 unități), înregistrează o creștere de 13,8%, iar vehiculele comerciale (marfă și persoane) - un avans de 39,7%.
La autoturisme, topul pe mărci în această primă lună este condus de către Dacia, cu 1.258 de unități (24,6% din total piață), urmată de Volkswagen cu 621 unități (12,2%), Skoda - 563 unități (11%), Ford - 457 unități (8,9%), Renault - 272 unități (5,3%) și Seat - 190 unități (3,7%).
CITEȘTE ȘI Profitul Renault a crescut cu 50% în 2015, în pofida pierderilor din RusiaÎn funcție de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața, cu o pondere de 59,4%, dar în scădere față prima lună din 2015 (67,2% din piață). Dintre primele 10 mărci / modele cele mai vândute, opt mărci și respectiv nouă modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie.
În ceea ce privește autoturismele hibride sau electrice 100%, prima lună din 2016 (39 de unități) consemnează o creștere a acestui segment cu circa 130% fată de ianuarie 2015 (17 unități).
La culoarea preferată, culorile alb și gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând 31,1% și respectiv, 23,7% din totalul preferințelor. Urmează albastru - cu 15,8% și negru - cu 13,7%.
După țara de proveniență a autoturismelor, 23,8% dintre automobile sunt importate din Germania, 21,6% sunt de proveniență autohtonă, 12,5% din Cehia, 9,9% din Spania și 7,1% din Franța. Vânzările de autoturisme din producția autohtonă au scăzut în prima lună a lui 2016 cu 15,8% față de ianuarie 2015, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere importantă, de 25,9%.
Sursa: Agerpres