Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit că producătorii auto, cum ar fi Volkswagen AG, rămân răspunzători pentru folosirea dispozitivelor ilicite pentru manipularea emisiilor, cum ar fi softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, chiar dacă vehiculele îndeplineau standardele UE, care nu garantează legalitatea tehnologiei, transmite Reuters.
Decizia CJUE vine după două cazuri din Germania care implică automobilele Volkswagen cu motoare diesel, echipate cu un soft care manipulează rezultatele testelor privind emisiile poluante, fie în timpul producției, fie ulterior prin actualizări de software, arată Agerpres.

Compensația către cumpărători poate fi redusă în funcție de gradul de utilizare a vehiculului sau poate fi plafonată la 15% din prețul de achiziție, dar trebuie să reflecte adecvat prejudiciul provocat, a informat Curtea de Justiție a Uniunii Europene.
Reprezentanții Volkswagen nu au răspuns imediat solicitărilor de a comenta informația. Încă nu se cunoaște impactul financiar al deciziei.

Scandalul Dieselgate datează din septembrie 2015, când în SUA s-a descoperit că Volkswagen a instalat în automobilele sale cu motoare diesel un software care manipulează rezultatele testelor privind emisiile poluante. Astfel, automobilele respectau limitele referitoare la emisiile de oxizi de azot în condiții de test, dar nu și când automobilele rulau pe drum în condiții normale de trafic.