EXCLUSIV Dacia poate anunța un motor full-hibrid complet nou, pe Sandero

Auto/Transporturi   
EXCLUSIV Dacia poate anunța un motor full-hibrid complet nou, pe Sandero

Discuțiile pe marginea introducerii unei motorizări hibride pe actuala generație a modelului Dacia Sandero, inclusiv pe modelele înrudite, Jogger și Logan, s-au intensificat în ultima perioadă, deși compania nu a confirmat deocamdată care va fi propulsorul ales pentru acest model. O nouă informație obținută de Profit.ro arată însă că producătorul de la Mioveni poate anunța în acest an un motor hibrid complet nou.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Dacia are în gamă, în acest moment, două motoare full hibrid: unul este 1.6 Hybrid 140, regăsit pe Jogger și Duster, care funcționează în ciclu Miller și este compatibil cu normele de emisii Euro 6d, și 1.8 Hybrid 150, instalat pe Bigster, care funcționează în ciclu Atkinson.

Urmărește-ne și pe Google News

Motorul de pe Jogger are la bază un motor termic de 1.6 litri, de 69 kW și 148 Nm, și două motoare electrice, de 36 kW/205 Nm și de 25 kW/50 Nm, unul fiind motorul electric de tracțiune și celălalt starter și generator.

VIDEO&FOTO Veste proastă pe Autostrada Bucureștiului. Chinezii nu pot finaliza în 2025 un punct critic din prima lor mare lucrare în România. Anterior au fost avertizați că nu lucrează ca Umbrărescu CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Veste proastă pe Autostrada Bucureștiului. Chinezii nu pot finaliza în 2025 un punct critic din prima lor mare lucrare în România. Anterior au fost avertizați că nu lucrează ca Umbrărescu

Cele două sunt alimentate de o baterie de 1,2 kWh, pe 280 volți, care asigură o autonomie pur electrică pentru câțiva kilometri, dar în modul de rulare urban poate acoperi un procent mare din distanțele parcurse, prin încărcările repetate.

Acest propulsor, împerecheat cu o cutie de viteze multimodală, care include în structura sa și motoarele electrice, este fabricat în Turcia, în uzina din Bursa, și nu va mai fi potrivit pentru mașinile din Europa, având în vedere că nu respectă toată standardele Euro 7, normativ care intră în vigoare anul viitor.

Din acest motiv, Dacia și Renault) aveau nevoie de un înlocuitor pentru cele două modele și pentru noile modele ce vor mai fi lansate.

Prima locomotivă nouă a României prin PNRR a atins 200 km/h VIDEO&FOTO CITEȘTE ȘI Prima locomotivă nouă a României prin PNRR a atins 200 km/h VIDEO&FOTO

Celălalt propulsor este cel de 1.8 litri Hybrid 155, care acum este cel mai vândut motor pe Bigster. Acesta funcționează în ciclu Atkinson, mult mai eficient, are la bază motorul aspirat de 1.8 litri cu o putere de 80 kW și un cuplu maxim de 205 Nm, fiind însoțit de alte două motoare electrice de 50 kW/205 Nm și 15 kW/50 Nm.

Bateria care susține cele două motoare electrice are 1.4 kWh, la 230 volți, și poate oferi o rulare exclusiv electrică în 80% din timp, în mediu urban. Printre diferențele dintre cele două motoare este și tipul de injecție, directă la cel de 1.6 litri, indirectă la cel mai mare, care optimizează precizia injecției și, implicit, eficiența combustiei.

Cilindreea mărită oferă mai mult cuplu, putere mai mare, dar la turații mai mici, cu un răspuns mai bun la accelerație (aproape 2 secunde la 0-100 km/h). Emisiile acestui motor au scăzut la 98 grame/km, fiind de departe cel mai curat motor pe care Dacia l-a folosit vreodată, cu excepția celui de pe Spring.

Reprezentanții Dacia au confirmat deja pentru Profit.ro că Sandero va beneficia de motorizare hibrid, astfel că singurul semn de întrebare era care dintre motoare va ajunge sub capota celui mai vândut automobil din Europa.

„Categoric, Sandero va avea motor hibrid”, a declarat anterior pentru Profit.ro Guido Haak, Executive Vice President Advanced Products and Planning al Renault Group.

Soluția logică și așteptările presei sunt ca motorul de 1.8 litri să fie extins pe toată gama Dacia, dar există câteva mici obstacole, care țin și decost, dimensiuni și greutatea acestui motor mai eficient, în raport cu modelele de segment B.

SURPRIZĂ Prima generație Dacia Logan se întoarce în producție, cu un nume nou CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Prima generație Dacia Logan se întoarce în producție, cu un nume nou

O posibilă soluție, care începe să se contureze din informațiile neoficiale, este legată de un nou motor, care să combine cilindreea de 1.6 litri și tehnologia de pe motorul de 1.8 litri. Asta înseamnă un viitor propulsor hibrid care să funcționeze în ciclu Atkinson, cu motoare electrice mai mici, cu injecție indirectă și care să ofere o putere de aproximativ 140 CP, cu emisii mult sub 100 grame/km.

Primele mașini care ar putea beneficia de acest motor ar fi Sandero și Jogger, odată cu lansarea facelift-ului din această toamnă. Pentru Sandero ar fi o premieră extrem de importantă, una care ar deschide noi piețe, având în vedere cererea tot mai mare de propulsoare full-hybrid în Europa.

INTERVIU CNA: România e atacată în haită. Luăm în calcul scenariul extrem, al anticipatelor în primăvară CITEȘTE ȘI INTERVIU CNA: România e atacată în haită. Luăm în calcul scenariul extrem, al anticipatelor în primăvară

În acest fel, Dacia ar putea concura de la egal la egal cu principalii competitori din segmentul B hibrid, Toyota, Hyundai și chiar cu modelul înrudit, Renault Clio.

Pe de altă parte, iminența intrării în vigoare a Euro 7 va determina introducerea inevitabilă a altor motoare pe gama Sandero/Jogger/Logan. Este vorba despre noua familie de propulsoare de 1.2 litri, cu diferite declinări bazate pe alimentarea cu GPL sau nu, cu turbo sau nu.

Acestea vor contribui și mai mult la scăderea emisiilor medii pe flota de vehicule vândute de Dacia, în 2026 și în anii următori, având în vedere că limitele sunt mult mai stricte începând din acest an. În plus, singurul model electric al mărcii, Spring, nu are un volum suficient de mare pentru a compensa emisiile ridicate ale celorlalte modele din gamă.

Actualul motor de bază de pe Sandero, de numai un litru, TCe 90, are emisii mixte de 125 CP, mult peste emisiile hibridului de 1.8 litri.

Sandero, Jogger și Logan vor primi în acest an, la finalul vacanței de vară, un nou design, cu modificări discrete dar importante la exterior, noutăți tehnologice în habitaclu, inclusiv un ecran mai mare și afișaj de bord digital, precum și noi culori de caroserie.

Acestea vor fi disponibile pentru comenzi începând de la sfârșitul anului, cu start al livrărilor în prima parte a lui 2026.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia sandero
facelift sandero
sandero hibrid
jogger hibrid