Dacia a vândut în luna aprilie un volum mai mic cu câteva procente față de cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut, dar rămâne și în aceste condiții una dintre cele mai populare mărci din Europa. Puțină lume știe, însă, că vânzările Dacia nu se bazează doar pe țările UE, ci și pe alte piețe din regiune, care acoperă un procent important din afacerea Dacia.
Dacia a vândut în luna aprilie un volum de 54.305 autovehicule la nivel global, asta însemnând un total de 44 de țări de pe 4 continente, potrivit datelor interne analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Vânzările mărcii românești sunt bazate într-un procent însemnat pe piețele din Uniunea Europeană, care au însumat. în luna aprilie, 44.100 de autoturisme, în scădere cu 6,1% față de anul precedent.

Cota de piață a mărcii s-a redus ușor la 4,8%, față de 5,1% cât era în aprilie 2024. Dacă adunăm și vânzările din Marea Britanie plus țările EFTA (Islanda, Elveția, Norvegia și Lichtenstein), volumul vândut se ridică la 46.871 unități, scăderea fiind ceva mai mare, 6,5%, raportat la aprilie 2024.
Cota de piață pentru Europa lărgită a fost de 4,4%, cu 0,2 puncte procentuale sub cota de anul trecut.
Celelalte piețe non-UE ale Dacia au totalizat 7.434 de vehicule vândute, cea mai importantă dintre acestea fiind Maroc, o țară în care grupul Renault are o cotă de piață uriașă, 34,4%, fiind cea mai mare dintre toate țările în care este prezent grupul.
Marca Dacia este lider absolut al pieței auto din această țară, cu o cotă de piață de peste 20%. În luna aprilie, Dacia a vândut în această țară 3.157 de autoturisme, ceea ce reprezintă aproximativ o treime din totalul vândut în afara Uniunii Europene.
Turcia, dar și alte țări nord-africane se numără printre piețele non-UE pe care sunt exportate mașinile Dacia, din cele două uzine în care sunt produse, Mioveni, România, și Tanger, Maroc.

În total, în afara Uniunii Europene, Dacia a vândut în luna aprilie 10.212 autovehicule, ceea ce înseamnă o pondere de 19% din toate vânzările mărcii la nivel global.
În primele patru luni ale anului, ponderea acestor piețe non UE a fost de 18,3% în totalul vânzărilor mărcii, care s-au ridicat, potrivit cifrelor analizate de Profit.ro, la 228.050 vehicule.
Asta înseamnă o scădere de 3,1% față de volumul din perioada similară a anului precedent, adică aproximativ 7.300 de vehicule mai puțin decât performanța din 2024.

Din acest total, 186.192 de vehicule au fost vândute în UE (în scădere cu 0,9%, la o cotă de piață de 5,1%) iar 14.039 de vehicule au fost vândute în țările EFTA, preponderent în Marea Britanie.
Un volum de 13.361 vehicule, în creștere cu 11,3%, a fost vândut de Dacia în Maroc, o țară în care marca Renault a vândut 9.367 de unități și a cunoscut un avans extraordinar, de 48%.

În România, Grupul Renault a vândut în luna aprilie 3.100 de autovehicule (autoturisme plus LCV), înregistrând o scădere foarte mare, de aproape 40%, din cauza amânării Programului Rabla. Pentru cele două mărci ale grupului, Renault și Dacia, este o pierdere de peste 2.000 de vehicule, comparativ cu anul precedent.
Cota de piață a grupului a scăzut pe piața noastră foarte mult, din acest motiv, de la 34,2%, în urmă cu un an, la 27,4% anul acesta.
Automobilele vândute de Dacia sunt produse deopotrivă în România, unde se asamblează Duster, Bigster, pentru toate piețele pe care sunt vândute cu sigla Dacia, precum și Logan, Sandero și Jogger, pentru piața locală și pentru unele piețe din jurul României.
În Maroc, este asamblat Sandero și Sandero Stepway, pentru aproape toate piețele pe care este prezent acest model, precum și Jogger.

Alături de ele se fabrică și Renault Express (fostul Dokker), toate în Tanger, iar în Casablanca se produce Logan, pe baza CKD-urilor expediat din România, alături de o parte a producției Sandero.
Tot aici este asamblat și Reanult Kardian, pentru unele dintre piețele pe care este vândut acest model, derivat din Sandero.