FOTO Coșmar în China - Cea mai mare rețea de dealeri BYD s-a închis peste noapte, lăsând showroom-urile goale și clienții fără service după ce au plătit garanția în avans pe 3 ani

Auto/Transporturi   
FOTO Coșmar în China - Cea mai mare rețea de dealeri BYD s-a închis peste noapte, lăsând showroom-urile goale și clienții fără service după ce au plătit garanția în avans pe 3 ani

SURSA FOTO: QQ.COM

Un veritabil cutremur s-a produs pe piața auto din China, în rețeaua de dealeri a gigantului BYD, care ridică semne de întrebare privind modalitatea prin care compania s-a extins atât de rapid.

Shandong Qiancheng Holding Co., considerat unul dintre cei mai puternici dealeri ai BYD, cu peste 20 de showroom-uri care furnizau servicii complete, și-a închis toate unitățile fără nicio explicație și a trimis oamenii acasă, conform datelor sintetizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Clienții mărcii BYD din China, care și-au cumpărat mașinile de la unul dintre punctele de vânzare ale rețelei Shandong Qiancheng Holding, s-au trezit în mijlocul unei situații de coșmar, după ce rețeaua a decis să se închidă fără nicio explicație, lăsând showroom-urile goale, potrivit presei din China, care relatează că există cel puțin două probleme majore în acest moment din cauza faptului că reprezentanțele BYD s-au închis.

VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR ne dau în România o lecție de cum se construiește un tunel - Asociația Pro Infrastructură CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR ne dau în România o lecție de cum se construiește un tunel - Asociația Pro Infrastructură

În primul rând, mașinile nu mai pot merge în service-uri pentru reparații și reviziile obligatorii. În al doilea rând, rețeaua a vândut pachete de asigurări pentru trei ani, cu plata în avans, iar acum nu mai beneficiază de serviciile promise prin contract.

Comentariile critice vizează nu doar rețeaua de dealeri, ci și producătorul BYD, care ar putea fi responsabil de situație.

Deocamdată, presa chineză scrie că nu este foarte clar motivul închiderii, dar pune sub semnul întrebării echilibrul financiar al afacerii, cauzat de extinderea prea rapidă, pe baza declarațiilor făcute de reprezentanți ai celor două companii.

Grupul Qiancheng, din care face parte rețeaua de dealeri închisă, a fost partener strategic al BYD în regiunea în care se află, unul dintre showroom-urile sale fiind considerat numărul 1 în toată rețeaua din China a mărcii.

Președintele grupului, Wei Xuming, a declarat că a început colaborarea cu BYD în 2009, când era încă la un nivel foarte mic, și a reușit să deschidă primul showroom în 2014, cu sloganul „Cumăpără un BYD și ridică mașina în 5 minute”, cu care a cunoscut un succes imediat.

FOTO BYD Dolphin Surf: diferențele reale dintre mașina din China (7.500 de euro) și cea din Europa (20.000 de euro). Avantaje și dezavantaje față de Dacia Spring CITEȘTE ȘI FOTO BYD Dolphin Surf: diferențele reale dintre mașina din China (7.500 de euro) și cea din Europa (20.000 de euro). Avantaje și dezavantaje față de Dacia Spring

Anul trecut, președintele BYD, Wang Chuanfu, a făcut o vizită în rețeaua Qiancheng, care a fost apreciată imediat ca un gest de recunoaștere a poziției acestei companii în relația cu BYD. Se pare însă că încă de pe atunci compania începuse să aibă probleme cu banii, iar vizita președintelui BYD ar fi putut să fie o încercare de a crește credibilitatea rețelei, este relatat.

Primele informații vorbesc despre o blocare a conturilor acționarului principal al Shandong Quiecheng Holding, din cauza unei acțiuni de executare cu o valoare foarte mare.

S-a scris despre „ruperea lanțului de capital”, care ar sta la originea acestui faliment, care a fost pus pe seama politicii în relația cu dealerii pe care o are BYD.

De altfel, una dintre declarațiile venite dinspre reprezentanții Shandong arată că „în ultimii doi ani, din cauza ajustării politicii dealerilor BYD, gestionarea fluxului de numerar al companiei noastre a fost supusă unei presiuni enorme.” 

Compania auto chineză s-a apărat și a spus că „politica față de dealeri a fost continuă și stabilă”, fără să ofere însă explicații prea clare privind închiderea zecilor de showroom-uri.

VIDEO&FOTO Un Citroen e-C3 Aircross a avut nevoie de 12 încărcări pentru a parcurge 1.000 km CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Un Citroen e-C3 Aircross a avut nevoie de 12 încărcări pentru a parcurge 1.000 km

„Expansiunea oarbă și rapidă și operațiunile cu efect de levier”, a fost singura explicație oferită de BYD, o companie care are indiscutabil propria strategie de expansiune rapidă atât în China, cât și în restul lumii, punând presiune pe dealeri pentru atingerea unor performanțe imposibil de realizat, așa cum, de exemplu, în Europa și-a propus să ajungă între primele mărci de pe piață, cu 5% cotă de piață, iar în România să depășească vânzările Dacia.

Recent, un interviu acordat de CEO-ul Great Wall Motors (GWM), Wei Jinjun, a generat noi tensiuni în industria auto chineză, după ce acesta a încercat să sugereze că „există deja o Evergrande a industriei auto, dar aceasta nu a explodat încă”. Remarca făcea referire la gigantul imobiliarelor Evergrande, care ajunsese cea mai valoroasă companie imobiliară din lume în 2018, dar în 2021 s-a prăbușit și a dat naștere unei crize uriașe în sectorul imobiliar din China. În 2023 – 2024, companie a dat faliment și a fost lichidată. CEO-ul BYD a considerat afirmațiile omologului său de la GWM drept „o campanie de denigrare răuvoitoare”.

viewscnt
Afla mai multe despre
byd
retea dealeri byd
inchidere showroom byd
garantie byd