FOTO Ford anunță o descoperire revoluționară, cu o nouă chimie pentru bateriile mașinilor electrice

Auto/Transporturi   
FOTO Ford anunță o descoperire revoluționară, cu o nouă chimie pentru bateriile mașinilor electrice

Cercetătorii din Centrul de Excelență al Ford, Ion Park, au anunțat intrarea în producția-pilot a unei noi baterii pentru vehicule electrice, care va revoluționa gama de mașini pe care constructorul o pregătește pentru acest deceniu.

„Un moment crucial” a descris Charles Poon, directorul de Inginerie Propulsie Electrificată din cadrul Ford, faptul că noua chimie de baterii pe care cei de la Ford au dezvoltat-o este pregătită de scalare și producția de serie.

Urmărește-ne și pe Google News

„După cercetări și dezvoltări intense la Centrul nostru de Excelență pentru Baterii de ultimă generație, Ion Park, sunt încântat să vă anunț că echipa Ford oferă o chimie a bateriilor revoluționară: Litiu-Mangan Îmbogățit (LMR).

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
ULTIMA ORĂ Decizii majore în AGA Renault Group. Noi acțiuni pentru angajați, inclusiv în România. Dividendele au fost majorate. \ CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Decizii majore în AGA Renault Group. Noi acțiuni pentru angajați, inclusiv în România. Dividendele au fost majorate. "Luptăm în fiecare zi pentru a face din Renault Group nu o companie mare, ci cea mai bună companie!"

Principalele trăsături ale viitoarelor baterii de tip LMR, care ar urma să reprezinte o alternativă, teoretic, la bateriile LFP, sunt costurile de producție și autonomia extinsă, adică cele mai mari probleme cu care se confruntă în prezent companiile auto pentru a crește popularitatea vehiculelor electrice.

Conform lui Charles Poon, proiectul a trecut de la stadiul de experiment de laborator la integrarea acestei noi tehnologii în viitoarea gamă de mașini electrice, în acest moment fiind deja în producție o a doua generație de celule LMR, pe linia pilot a centrului.

FOTO Ford anunță o descoperire revoluționară, cu o nouă chimie pentru bateriile mașinilor electrice

Avantajele bateriilor LMR vor aduce o schimbare radicală în industria bateriilor, după cum susține Ford. În primul rând, nivelul de siguranță al noilor baterii va fi la același nivel cu cele LFP, care în prezent este cel mai ridicat.

Vor avea totodată o densitate energetică „de top în industrie”, peste cea a bateriilor cu Nichel, implicit o autonomie mai mare la un volum similar. Nu în ultimul rând, reducerea „fără precedent” a costurilor de producție, mult sub cel al bateriilor actuale cu nichel. Ținta Ford este să atingă o paritate reală a costurilor în raport cu mașinile clasice pe benzină și astfel să facă mașinile electrice accesibile cât mai multor persoane.

Ford Ion Park,  centrul de R&D în care au fost dezvoltate noile celule de baterii are 135 de cercetători, chimiști, ingineri și oameni de știință aduși de la unele dintre cele mai mari institute de cercetare din lume și de la companiile de top de baterii.

ULTIMA ORĂ Decizii majore în AGA Renault Group. Noi acțiuni pentru angajați, inclusiv în România. Dividendele au fost majorate. \ CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Decizii majore în AGA Renault Group. Noi acțiuni pentru angajați, inclusiv în România. Dividendele au fost majorate. "Luptăm în fiecare zi pentru a face din Renault Group nu o companie mare, ci cea mai bună companie!"

„De la știința materialelor, la proiectarea celulelor și procesele de fabricație, abordăm fiecare aspect al tehnologiei bateriilor cu o concentrare neclintită asupra reducerii costurilor. Ford a început prin a oferi baterii nichel-cobalt-mangan (NCM) și ulterior a adăugat baterii litiu-fier-fosfat (LFP) în 2023. LMR este răspunsul la întrebarea «Ce urmează»?”, explică Charles Poon.

Ford a prezentat în 2022 un plan ambițios de trecere la propulsia electrică, cu un calendar care prevede o gamă complet electrică în Europa, formată din șapte autoturisme și vehicule comerciale (dintre care trei sunt deja produse în România) și o gamă pe jumătate electrificată în SUA.

Între timp, însă, lucrurile s-au mai nuanțat, din cauza încetinirii adoptării propulsiei electrice în cele două regiuni, dar Ford nu renunță complet la planurile sale.

Deocamdată, ce se știe este faptul că ținta de 1,2 milioane de vehicule electrice produse în Koln nu mai este de actualitate, iar proiectul unei noi platforme electrice, care ar fi urmat să fie folosită pe o nouă generație de vehicule electrice, a fost suspendat.

viewscnt
Afla mai multe despre
baterii lmr
baterii vehicule electrice
litiu mangan
lfp