Mai multe informații convergente arată că între Chery, unul dintre cei mai mari producători auto din China, și Volkswagen Group se derulează negocieiri pentru închirierea sau vânzarea a două uzine din Germania, pe care compania germană vrea să le închidă.
Chery ar putea să ajungă la un consens cu Volkswagen Group pentru a primi uzinele din Dresda și Osnabruck, în care să producă mașinile mărciii Lepas, pe care Chery se pregătește să o lanseze în Europa. Informațiile au fost dezvăluite în cadrul Salonului Auto din Shanghai, unde producătorii europeni și cei chinezi au fost prezenți laolaltă cu noile modele destinate pieței din China.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Oficial, nici Chery și nici VW nu au confirmat informația transmisă de mai multe surse, însă reprezentanții chinezilor au dat de înțeles că sunt interesați în acest moment de legislația din Germania privind salariile, de costurile de producție și de furnizori, confirmând că sunt în discuții pentru o posibilă preluarea a unor fabrici germane de automobile, fără să menționeze vreo marcă sau un proprietar.
Volkswagen are pe lista sa cel puțin două uzine, între care și uzina din Dresda și cea din Osnabruck, pe care dorește să le închidă. Negocierile cu sindicatele au stabilit că uzinele nu vor fi închise înainte de a se încerca salvarea lor, dar planurile includ și o posibilă vânzare sau o închiriere.

Chery a anunțat că lansează în Europa o nouă marcă, Lepas, care este specializată în producția de SUV-uri modificate și adaptate pentru diferite piețe internaționale. Lepas a anunțat că începând din aprilie va fi prezentă în Europa cu trei modele, gama urmând să se extindă pe parcurs.
Chery este compania din China cu cele mai mari exporturi, dar care a intrat destul de modest pe piața din Europa, preferând să lanseze mai întâi mărcile Omoda și Jaecoo.
Chinezii au cumpărat uzina Nissan din Spania, din zona Barcelona, pentru a asambla din kituri unul dintre SUV-urile sale pe care îl vinde sub o marcă locală, Ebro. În același timp, compania chineză este interesată să intre pe cât mai multe piețe, inclusiv România, în acest an.

Potrivit reprezentanților Chery, în România lansarea mărcii va avea loc în luna iulie, fiind semnat un contract de distribuție cu importatorul mărcilor Fiat, AutoItalia.
Chery, la fel ca ceilalți producători din China, este interesată să producă mașinile electrice în Europa, pentru a evita tarifele vamale impuse de UE începând din 2024.