Un automobil complet electric care are o autonomie standard, potrivit certificărilor oficiale, de 780 km a reușit să depășeașcă toate recordurile mondiale în materie de consum, în cadrul unui test realizat în condiții de trafic real.
General Motors a documentat și a certificat parcurgerea de către un pickup Chevrolet Silverado EV Max Range a celui mai lung traseu parcurs de un automobil electric de serie, cu o singură încărcare, depășind inclusiv ținta pe care și-o fixase la plecare șoferul.

Este foarte important de precizat că experimentul s-a desfășurat cu scopul exclusiv de atingere a acestui record, iar pentru asta șoferul s-a deplasat cu o viteză redusă, în timp ce mașina a fost optimizată pentru a avea cel mai redus consum.
Mașina Chevrolet Silverado EV Max Range are o autonomie oficială omologată de 493 mile (aproximativ 788 km) și a avut la plecare toate setările și softurile din fabrică, fără nicio modificare.

Principalele caracteristici ale mașinii care a stabilit noul record mondial de autonomie:

- Șoferilor li s-a recomandat să mențină o viteză medie de 32-40 km/h și să reducă la minimum frânările bruște sau accelerațiile bruște.
- În cea mai mare parte a testului, nu au fost pasageri pe scanului din dreapta.
- Brațele ștergătoarelor de parbriz au fost reglate în cea mai joasă poziție acceptabilă pentru a reduce rezistența la aer.
- Anvelopele au fost umflate la presiunea maximă acceptabilă pentru o rezistență la rulare mai mică.
- Roata de rezervă a fost scoasă pentru a ușura greutatea vehiculului.
- Alinierea roților a fost optimizată.
- A fost adăugată o prelată auxiliară peste benă, pentru o circulație uniformă a aerului.
- A fost oprit pe durata testului aerul condiționat.
- Testul a fost efectuat la temperaturi ridicate, de vară, pentru eficiența bateriei.
Mașina a intrat în istorie parcurgând 1.059,2 mile, adică 1.700 km, de la 100% baterie până la 0, cu opriri necesare pentru schimbarea șoferilor și pe timpul nopții. Traseul a durat șapte zile și a fost făcut pe drumuri publice, iar sosirea s-a făcut în parcul Belle Island din Detroit. La volan s-au aflat doar ingineri ai Chevrolet, care au condus pe durata programului de lucru.

„Obținerea unei astfel de autonomii cu o încărcare completă nu este întâmplătoare”, a declarat Kurt Kelty, vicepreședinte pentru baterii, propulsie și sustenabilitate. „Este nevoie de o integrare profundă între chimia bateriei, eficiența unității de propulsie, software și ingineria vehiculului - și exact asta a realizat echipa. Această realizare este un exemplu excelent al progresului tehnologiei noastre EV și al tipului de inovație pe care o construim în fiecare zi la GM.”
„Dacă am conduce-o la vale tot timpul, sigur, am face un kilometraj incredibil. Dar nu despre asta era vorba. Am vrut să fie real, pe drumuri publice”, a spus Jon Doremus, managerul tehnic de calibrare a propulsiei.
Viteza medie între 32 și 40 km/h este considerată o viteză uzuală pentru deplasarea în zone urbane, fără să perturbe traficul.

Pentru General Motors, acest record reprezintă „un test semnificativ”, care va ajuta la modelarea programelor de îmbunătățire a vehiculelor electrice.
