Compania americană de ridesharing Uber introduce și pentru pasagerii din România instrumentul “upfront pricing”, respectiv posibilitatea de a vedea tariful exact al cursei pe care o doresc înainte de a chema o mașină. Până acum, utilizatorii puteau vedea doar o estimare a tarifului. De mâine, aplicația Uber va arăta costul exact al unei curse înainte de a plasa o comandă.
Instrumentul presupune că, odată introdusă destinația, tariful afișat de aplicație va indica o sumă exactă, care va include: distanța până la destinație, incluzând opririle multiple, timpul estimat pe baza valorilor istorice de trafic, tarifarea dinamică și eventuale reduceri promoționale.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Recent, Uber a anunțat va lansa în România Uber Eats, serviciul de livrare a mâncării de la restaurantele locale, o platformă deschisă în urmă cu 5 ani și disponibilă astăzi în mai multe state.
Uber și aplicațiile online de taxi se află într-o luptă atât cu taximetriștii tradiționali români, cât și cu Primăria Generală a Capitalei, care vrea să interzică anumite forme de practicare a taximetriei invocând concurența neloială.
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii. Din februarie 2015, Uber este și în România, în București și, din 2016 și la Cluj-Napoca, Brașov și Timișoara.
Uber a înregistrat în 2016 în România o cifră de afaceri de 4,52 milioane de lei, de la 1,53 milioane de lei în 2015, și un profit net de 155.816 lei, în creștere cu 181,6% față de anul precedent.
Concurentul Uber pe piața locală este startup-ul estonian Taxify.