Înmatriculările de autoturisme noi din România au cunoscut în luna mai cea mai abruptă scădere de la începutul acestui an, pe fondul amânării Programului Rabla, mai ales a etapei destinate persoanelor fizice. Față de anii anteriori, când programul debuta în perioada februarie – martie, în 2025 va porni doar în iunie, situație care a determina foarte mulți clienți să amâne achizițiile.
O scădere de -32,7% a pieței de autoturisme noi din România, cu un volum total înmatriculat în luna mai de 10.521 de unități, a majorat declinul total al înmatriculărilor din acest an la peste 10 procente, respectiv -12%, volumul înregistrat de la începutul anului fiind de numai 53.745 autoturisme.

Pe segmentul autoturismelor complet electrice scăderea a fost și mai mare, -42,4%, acest segment fiind practic inexistent în luna mai.
Dintre mărcile de volum, un declin foarte mare a fost înregistrat, așa cum era de așteptat, de Dacia, care are și cei mai mulți clienți aflați în așteptarea tichetului Rabla. Cu numai 2642 de autoturisme înmatriculate, Dacia a avut -52,2% scădere, adică a vândut mai puțin de jumătate din volumul de anul trecut.
Și în rândul mărcilor de import situația a fost la fel de dramatică, generând noi dificultăți pentru mulți dintre dealeri. Renault, de exemplu, a scăzut cu 55%, Ford cu 36%, Hyundai, cu 30%. Au fost și excepții, cum este cazul, de exemplu, al mărcii BMW, care nu este dependentă prea mult de Programul Rabla, astfel că a înregistrat o creștere a înmatriculărilor.

La nivel de modele, Duster, cel mai vândut automobil din România, în acest an, a avut un declin al înmatriculărilor de peste 61%, cu doar 951 de unități, fiind evident victima nivelului ridicat de așteptare din partea clienților pentru un tichet Rabla care va reduce prețul cu până la aproximativ 2500 euro.
Cele mai vândute autoturisme în acest an sunt, în primul rând, trei dintre modelele Dacia, cu Duster pe primul loc, apoi cinci modele de import, în frunte cu Skoda Octavia, Spring pe locul 9 și Renault Clio pe 10. O situație specială înregistrează Jogger, care a ieșit din Top 10, probabil din același motiv al întârzierii Rabla.
- DACIA DUSTER 5029 -25,0%
- DACIA LOGAN 4635 -18,3%
- DACIA SANDERO 2847 -15,9%
- SKODA OCTAVIA 1897 3,3%
- TOYOTA COROLLA 1410 9,7%
- HYUNDAI TUCSON 1309 41,4%
- TOYOTA RAV4 1260 55,6%
- FORD KUGA 1212 49,6%
- DACIA SPRING 1116 -40,0%
- RENAULT CLIO 1110 21,3%
Clasamentul celor mai vândute mărci în ian. – mai:
- DACIA 14.875
- TOYOTA 4.880
- SKODA 4.390
- VOLKSWAGEN 4.012
- RENAULT 3.202
- HYUNDAI 2.872
- FORD 2.591
- MERCEDES 2.311
- BMW 2.220
- SUZUKI 1.740
Pe segmentul de vehicule comerciale s-a înregistrat de asemenea o scădere foarte mare, de -19,96 procente, cu un volum înmatriculat de 1.199 de autovehicule sub 3,5 tone, o situație care ar trebui să reprezinte un important semnal de alarmă, pentru starea economiei.