Polonezii de la Solaris au vândut României 37 de autobuze și troleibuze în acest an. „România este de departe cea mai dinamică piață la nivel regional pentru mijloacele de transport nepoluante.”

Polonezii de la Solaris au vândut României 37 de autobuze și troleibuze în acest an. „România este de departe cea mai dinamică piață la nivel regional pentru mijloacele de transport nepoluante.”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 dec 2020

Orașele din România și-au diversificat paleta de opțiuni pentru achiziția de mijloace de transport în comun, astfel că înmatriculările de autobuze au crescut în ultimele luni, recuperând scăderile cauzate de pandemie. Solaris, o companie poloneză formată acum 25 de ani pe structura unei reprezentanțe Neoplan, a ajuns la 300 de autobuze și troleibuze livrate în România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!

Constructorul de autobuze electrice Solaris a anunțat că a livrat anul acesta 37 de vehicule pe piața din România, vedete fiind orașele Brașov și Satu Mare, cu 26 de troleibuze și, respectiv, 11 autobuze hibrid. De la intrarea pe piață, Solaris a vândut peste 300 de vehicule pentru transportul în comun, în opt orașe din România. Compania spune că aproximativ jumătate sunt electrice.

Solaris are deja un program bun de livrări și pentru 2021, cu 65 de mijloace de transport în comun care urmează a fi livrate municipalităților din România. Dinte acestea, 16 autobuze electrice merg în Craiova, 20 troleibuze, în Ploiești, 6 autobuze hibrid ,în Satu Mare, 3 troleibuze, în Mediaș și 20 de autobuze hibrid merg în Galați.

Solaris Bus & Coach este unul dintre cei mai mari producători din Europa de autobuze și troleibuze. De la lansare, în anul 1996, fabrica de la Bolechowo, din apropiere de Poznan, Polonia, a produs peste 19.000 de vehicule. În prezent, compania ocupă poziția de lider mondial în segmentul de e-mobilitate pentru transportul public urban, datorită gamei sale extinse de troleibuze electrice, autobuze electrice cu acumulator și autobuze hibrid livrate.

Solaris desfășoară activități în România începând din 2006 și raportează o cifră de afaceri de aproximativ 85 milioane de euro, pentru ultimii 5 ani. În acest interval, a livrat autobuze în Cluj-Napoca, Pitești, Brașov, Baia Mare, Satu Mare, Galați, Craiova și Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MDRAP).

Elon Musk a anunțat că vrea să dezvolte un hatchback electric compact, concurent pentru VW ID.3, pentru Europa CITEȘTE ȘI Elon Musk a anunțat că vrea să dezvolte un hatchback electric compact, concurent pentru VW ID.3, pentru Europa

„Fiind prezenți de aproape 15 ani pe piața locală, putem spune că România este de departe cea mai dinamică piață la nivel regional pentru mijloacele de transport nepoluante datorită alocărilor de fonduri de finanțare oferite de Uniunea Europeană și de Fondul de Mediu. Ne propunem să ne menținem poziția de lider în zona de soluții de transport ecologice precum autobuze electrice și troleibuze”, a declarat Daniel Ciolan, General Manager Solaris România.    

Solaris Bus & Coach are patru unități de producție, toate în Polonia. Compania a fost înființată din reprezentanța locală a mărcii Neoplan. În 2018, compania a fost cumpărată de spaniolii de la CAF.

România a înregistrat în luna octombrie o creștere a înmatriculărilor de autobuze și autocare grele, cu un volum total de 84 de unități, cu 31% mai multe decât anul trecut în luna similară. În total, de la începutul anului, piața de autobuze și autocare s-a ridicat la 1.718 unități, în scădere cu 60% față de 2019.

viewscnt
Afla mai multe despre
solaris
autobuze solaris
achizitie troleibuze
autobuze electrice
autobuze hibrid
neoplan
caf