Serviciile CFR, neatractive pentru preluarea călătorilor. Primăria Cluj vrea să cumpere cu 440 milioane lei rame electrice pentru trenul metropolitan

Auto/Transporturi   
Serviciile CFR, neatractive pentru preluarea călătorilor. Primăria Cluj vrea să cumpere cu 440 milioane lei rame electrice pentru trenul metropolitan

Primăria orașului Cluj-Napoca vrea să cumpere 7 rame electrice pentru transportul metropolitan de călători și servicii de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri, aferente obiectivului de investiție "Tren Metropolitan Cluj".

Bugetul licitației a fost estimat la 443,6 milioane de lei, fără TVA.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Veste proastă pe Autostrada Bucureștiului. Chinezii nu pot finaliza în 2025 un punct critic din prima lor mare lucrare în România. Anterior au fost avertizați că nu lucrează ca Umbrărescu CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Veste proastă pe Autostrada Bucureștiului. Chinezii nu pot finaliza în 2025 un punct critic din prima lor mare lucrare în România. Anterior au fost avertizați că nu lucrează ca Umbrărescu

"În momentul de față nu există un serviciu de transport privind deservirea călătorilor, realizat de către Primăria Cluj-Napoca, serviciu identificat ca Tren Metropolitan. Circulația călătorilor pe ruta Bonțida - Cluj-Napoca – Gârbău se realizează prin intermediul serviciilor de transport călători puse la dispoziție de către compania CFR Călători, servicii care nu oferă o atractivitate necesară pentru preluarea călătorilor.

Astfel, se propune introducerea serviciului de tren metropolitan pe infrastructura căii ferate (în lungime de 48,8 km) pe traseul Bonțida - Apahida - Cluj-Napoca - Gârbău, care comportă operarea la un interval de 30 minute a unui număr de 7 trenuri pentru următoarele 23 puncte de îmbarcare/debarcare călători (PID), respectiv Bonțida, Răscruci, Jucu de Jos, Jucu, Câmpenești, Apahida 2, Apahida 1, Dezmir, Aeroport Avram lancu, Cluj-Napoca Est, IRA, Fabrica de Zahar, Piața 1 Mai, Cluj-Napoca, Tetarom I, Hoia, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădășel și Gârbău", scrie în caietul de sarcini al licitației.

Prima locomotivă nouă a României prin PNRR a atins 200 km/h VIDEO&FOTO CITEȘTE ȘI Prima locomotivă nouă a României prin PNRR a atins 200 km/h VIDEO&FOTO

Durata de funcționare normală a ramelor electrice trebuie să fie de minim 18 ani, iar durata de viață trebuie să fie de minim 30 ani.

"Ramele electrice care face obiectul prezentului caiet de sarcini vor fi formate dintr-o unitate indivizibilă cu lungime cuprinsă între 70 - 85 metri. În componența unității de tren se pot identifica vagoane supraetajate.

Salonul de călători al ramei electrice va fi doar de clasa a II-a (clasa a 2-a). Numărul minim de scaune pe care trebuie să îl aibă salonul de călători al unei unități rame electrica este de 235. Interiorul ramei electrive va fi echipat cu un spațiu de depozitare a bicicletelor, cu o capacitate de minim 4 (patru) locuri", mai scrie în caietul de sarcini.

Finanțarea va fi asigurată prin fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027, alocații de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor, alocații de la bugetul local prin UAT Municipiul Cluj-Napoca, UAT Comuna Gârbău, UAT Comuna Baciu, UAT Comuna Apahida, UAT Comuna Jucu, UAT Comuna Bonțida și Consiliul Județean Cluj, precum și alte surse legal constituite identificate pe parcurs.

INTERVIU CNA: România e atacată în haită. Luăm în calcul scenariul extrem, al anticipatelor în primăvară CITEȘTE ȘI INTERVIU CNA: România e atacată în haită. Luăm în calcul scenariul extrem, al anticipatelor în primăvară

Ofertele vor fi deschise la 15 octombrie.

Mai multe detalii AICI.

viewscnt
Afla mai multe despre
cluj
rame electrice
tren metropolitan