Tesla este la un pas să piardă și locul 2 în China în fața unei mici companii locale

Auto/Transporturi   
Tesla este la un pas să piardă și locul 2 în China în fața unei mici companii locale

Vânzările de autombile electrice din China au scăzut ușor, în săptămâna a treia din luna mai, potrivit cifrelor analizate de Profit.ro, inclusiv marile mărci din acest segment confruntându-se cu evoluții negative. Pentru Tesla a fost încă un pas greșit și mai are un avans foarte mic în fața celor de pe locul 3.

BYD rămâne liderul absolut al pieței de mașini electrice din China, chiar dacă și-a pierdut o mică parte din avantajul pe care îl are în în fața Tesla, pe segmentul automobilelor electrice. În săptămâna 19 – 25 mai, după cum reiese din statisticile neoficiale publicate în China, compania chineză a vândut 53.320 de autoturisme pur electrice, în scădere cu 3 procente față de săptămâna anterioară.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Un Citroen e-C3 Aircross a avut nevoie de 12 încărcări pentru a parcurge 1.000 km CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Un Citroen e-C3 Aircross a avut nevoie de 12 încărcări pentru a parcurge 1.000 km
Evenimente
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
12 iunie Eveniment Profit - Piața de Capital.forum - Provocări pe piața de capital în perioadă de tensiuni economice și sociale - Ediția a V-a

Asociațiile industriei chineze de automobile nu mai agreează statistici parțiale, săptămânale, motivând că denaturează piața, de aceea ele sunt publicate doar pe canale neoficiale.

Potrivit datelor consultate de Profit.ro, în ultima săptămână, Tesla a vândut pe piața locală din China un volum de 10.970 de autoturisme, ceea ce reprezintă o nouă scădere, de un procent, față de cifrele din săptămâna precedentă, dar de 16,2% față de săptămâna similară din 2024.

Vânzările mărcii americane au ajuns la unul dintre cele mai mici niveluri săptămânale din ultimii ani, ele fiind ajunse din urmă de Li Auto, un start-up care a reușit să vândă 10.475 de autoturisme, înregistrând o creștere de 13,4% față de perioada 12 – 18 mai, confirmând tendința evidentă de creștere rapidă a mărcii. În urmă cu o săptămână, între cele două, Tesla și Li Auto, era o diferență de circa 2.000 de vehicule, care s-a diminuat acum la circa 500 de autoturisme.

Față de săptămâna similară din 2024, Li Auto a crescut cu 22%, astfel că în luna mai a ajuns la un total de 27.875 autoturisme. În primele patru luni ale anului, Li Auto a vândut 126.800 autoturisme, în creștere cu 32%.

Directorul financiar al Continental Automotive, angajat acum o lună, a anunțat că nu va rămâne în viitoarea companie Aumovio. „Regretăm profund, am început procesul de căutare” CITEȘTE ȘI Directorul financiar al Continental Automotive, angajat acum o lună, a anunțat că nu va rămâne în viitoarea companie Aumovio. „Regretăm profund, am început procesul de căutare”

Tesla a vândut 58.459 autoturisme în luna aprilie și un total de 231.213 autoturisme pe toate cele patru luni de la începutul acestui an. Asta înseamnă o scădere de aproape 6 procente față de volumul din 2024, în pofida faptului că marca a lansat în februarie noul Model Y facelift. Acesta a înregistrat în luna aprilie o scădere foarte mare, de -30,7%, având însă un volum pe intervalul ianuarie – aprilie de 123.254 unități vândute, care mai păstrează astfel un avans de 6,2% față de anul anterior.

Și alte mărci s-au confruntat că scăderi de câteva procente în ultima săptămână, printre acestea numărându-se Nio (-9%) și Xpeng (-2%), dar cele mai multe au creșteri importante raportat la anul precedent. Printre performanțele remarcate este și cea a mărcii Xpeng, care acum are în acționariat grupul VW și care a crescut cu 200% față de perioada simialară din 2024.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
vanzari tesla
masini electrice
model y
model 3
byd
masini china