FOTO BYD Dolphin Surf: diferențele reale dintre mașina din China (7.500 de euro) și cea din Europa (20.000 de euro). Avantaje și dezavantaje față de Dacia Spring

Auto/Transporturi   
FOTO BYD Dolphin Surf: diferențele reale dintre mașina din China (7.500 de euro) și cea din Europa (20.000 de euro). Avantaje și dezavantaje față de Dacia Spring

BYD și-a lansat în Europa, pe toate piețele pe care este prezentă, cel mai vândut model al său din China. Acolo se numește Seagull, aici i-au schimbat numele în Dolphin Surf, dar vorbim despre exact aceeași mașină, care în China costă mai puțin de 10.000 de dolari, dar în Europa se vinde cu 20.000 de euro.

Succesul comercial al mărcii BYD în China are o fundație extraordinar de populară, care explică de altfel și numărul mare de vehicule vândute. Este vorba despre modelul Seagull, care în 2024 al fost al doilea cel mai vândut automobil de pe piața din China, după Tesla Model Y.

Urmărește-ne și pe Google News

Cu aproape 500.000 de unități vândute anul trecut și o creștere de 13%, Seagull este exact opusul lui Tesla: are minimul necesar pentru un vehicul electric și un preț care atrage cumpărătorii: 69.800 de yuani, ceea ce înseamnă aproximativ 8.500 de dolari sau 7.500 euro. Versiunile de top, bine echipate cu toate sistemele de asistență pot ajunge până la 125.800 de yuani, adică 15.400 de euro, potrivit listelor de prețuri oficiale.

De altfel, în acest an, potrivit datelor analizate de Profit.ro, Seagull a depășit chiar și Tesla și a devenit cel mai vândut automobil din China, cu 173.000 de unități vândute în doar patru luni din an și 58% creștere.

VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR au adus 500 muncitori la primul tunel forat construit pe o autostradă din România, după ce au deschis o nouă \ CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR au adus 500 muncitori la primul tunel forat construit pe o autostradă din România, după ce au deschis o nouă "luminiță" de la capătul tunelului

În America de Sud, Seagull este vândut sub numele Dolphin Mini, dar în Europa a fost lansat cu numele Dolphin Surf. Motivul principal este unul comercial, pentru că ancorarea de celălalt model mic al mărcii, Dolphin, promovează și ridică mașina din punct de vedere al marketingului, fiind o practică frecventă a BYD folosirea unui nume pe mai multe modele, lăsând impresia că vrea să genereze confuzie în rândul clienților.

FOTO BYD Dolphin Surf: diferențele reale dintre mașina din China (7.500 de euro) și cea din Europa (20.000 de euro). Avantaje și dezavantaje față de Dacia Spring

Prețul mult mai mare pe care BYD l-a anunțat pentru noul model de segment A este justificat mai întâi de modificările aduse pentru creșterea nivelului de siguranță, condițiile de omologare din Europa fiind mai restrictive decât în China. În al doilea rând, au fost vizate testele de siguranță EuroNCAP.

FOTO Audi a lansat noul Q5 pe piața din România CITEȘTE ȘI FOTO Audi a lansat noul Q5 pe piața din România

Cel mai probabil, Seagull ar fi obținut un scor mult mai slab, în timp ce Dolphin țintește probabil cel puțin 4 stele, dar nu ar mira pe nimeni dacă ar primi 5 stele.

Apoi, cheltuielile logistice, transportul până în Europa, adaugă noi costuri, chiar dacă BYD face acest transport cu vapoarele proprii.

În fine, taxele vamale din Europa, care au ajuns la 27% pentru mașinile electrice ale mărcii BYD, adaugă un efort financiar suplimentar, ceea ce înseamnă că, la un preț de 10.000 de euro, cât poate costa în China mașina îmbunătățită, tarifele vamale scumpesc mașina cu 2700 de euro.

Bătălia pentru locul 1 în Europa se dă în interiorul Renault Group: Dacia Sandero a fost depășită de un model al francezilor CITEȘTE ȘI Bătălia pentru locul 1 în Europa se dă în interiorul Renault Group: Dacia Sandero a fost depășită de un model al francezilor

Cu tot cu transport, îmbunătățiri și vamă, mașina ar putea ajunge în Europa la cel mult 14.000 de euro, preț de producător (deși probabil este mult mai mic), la care se adaugă TVA, în funcție de țară. În România, asta ar însemna 16.600 de euro, preț total de import, la care se aplică adaosul comercial.

Ce oferă, însă, mașina în prețul de 20.000 de euro, anunțat de BYD în România, un preț care ar trebui să pună în dificultate cel mai ieftin și cel mai popular totodată automobil electrice de pe piață?

În primul rând vorbim despre dimensiuni aparent mai mari, pentru că lungimea lui Dolphin Surf este de 3,99 metri, față de 3,78 metri la Seagull. Aici este o primă capcană a celor de la BYD, pentru că mașina nu beneficiază de spațiu mai mare decât versiunea din China, ci doar de o „alungire” artificială, vizibilă în zona spoilerelor. Cu o platformă identică, având un ampatament identic, baterie similară și volum similar al portbagajului, cei 21 de centimetri în plus au fost adăugați în față și în spate, pentru o poziționare diferită în piață, așa cum s-a întâmplat și la modelul Dolphin clasic.

FOTO BYD Dolphin Surf: diferențele reale dintre mașina din China (7.500 de euro) și cea din Europa (20.000 de euro). Avantaje și dezavantaje față de Dacia Spring

Comparație dimensiuni:

  • BYD Seagull: 3780/1715/1540 mm, ampatament 2500 mm, portbagaj 300 litri (900 litri rabatat)
  • BYD Dolphin Surf: 3990/1720/1590 mm, ampatament 2500 mm, portbagaj 316 litri (1037 litri rabatat)
  • Dacia Spring: 3701/1767/1485 mm, ampatament 2423 mm, portbagaj 308 litri (1004 litri rabatat)

Performanțe

Bateria versiunii de bază, adică exact cea care vine cu prețul de 19.900 de euro, este identică cu cea din China: 30 kWh, fiind mai mare cu doar 3 kWh față de cea de la Spring. Atât Seagull, cât și Dolphin Surf au baterie LFP, care aduce câteva avantaje pentru producător, mai ales de cost, dar vine cu o densitate energetică mai redusă față de bateria NMC, utilizată pe Spring.

VIDEO&FOTO Erbașu a adus 350 de muncitori pe tronsonul abandonat de Bechtel și neatins 12 ani CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Erbașu a adus 350 de muncitori pe tronsonul abandonat de Bechtel și neatins 12 ani

Autonomia declarată a lui Surf este apropiată de cea a lui Spring (220 km la Surf, 227 km la Spring), și asta pentru că mașina are un motor mai mare: 55 kW – Seagull în China, 65 kW – Surf în Europa, față de 48 kW – Spring, dar este și mult mai grea, cu 1,3 tone, față de 974 kg la Spring. Nu luăm în calcul versiunile cu baterie mai mare, pentru că ele nu se mai încadrează în prețul de 20.000 de euro.

Alte îmbunătățiri față de modelul chinezesc de 8500 de dolari sunt la nivelul chargerului: 6,6 kW în China, 11 kW în Europa, pentru AC, 40 kW în China, 65 kW în Europa, la DC. Spring are charger care permite încărcarea cu 6,6 kW la AC și 30 kW la DC.

Prețul pentru Rabla Plus al unui BYD Dolphin Surf este comunicat la 11.590 de euro (toate reducerile incluse), în timp ce prețul pentru noul Spring este de 11.400 de euro (de asemenea, toate reducerile incluse).

Cele două mari avantaje ale Dacia Spring, în fața oricărui concurent, sunt consumul foarte mic, datorat combinației putere/greutate, adică exact ceea ce caută clienții de mașini electrice accesibile, și rețeaua de dealeri extrem de bine pusă la punct pe tot teritoriul României.

VIDEO ANUNȚ Tronson de autostradă, deschis cu 3 luni mai devreme CITEȘTE ȘI VIDEO ANUNȚ Tronson de autostradă, deschis cu 3 luni mai devreme

BYD este o marcă cu o rețea aproape inexistentă, ceea ce va pune probleme nu doar la achiziție, ci mai ales la revizii/service. În același timp, avantajele BYD sunt tehnologia mai nouă de pe sistemele de asistență, garanția mai mare și, probabil, nivelul de siguranță.

În ceea ce privește plusurile modelului european, Dolphin Surf, față de modelul chinezesc, Seagull, care au dus la o scumpire cu peste 100% a mașinii, concluzia este că avantajele sunt minime și țin mai degrabă de marketing, în timp ce diferența de preț este justificată doar parțial de costurile suplimentare.

viewscnt
Afla mai multe despre
byd dolphin surf
byd seagull
dacia spring
pret byd surf
program rabla