Toyota rămâne liderul pieței mondiale auto după primele zece luni, cu vânzări de 8,35 milioane vehicule

Toyota rămâne liderul pieței mondiale auto după primele zece luni, cu vânzări de 8,35 milioane vehicule
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 27 nov 2015

Toyota Motor Corp. s-a menținut pe prima poziție în ierarhia globală a producătorilor auto după primele zece luni ale anului, cu vânzări de 8,35 milioane de vehicule, peste volumul de 8,26 milioane de vehicule raportat de rivalul direct Volkswagen, în condițiile în care vânzările grupului german sunt afectate de scandalul emisiilor poluante.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Vânzările Toyota le-au depășit pe cele ale Volkswagen pentru a patra lună consecutiv în octombrie, potrivit Reuters.

Cu toate acestea, atât grupul japonez cât și Volkswagen au raportat scăderi ale livrărilor de mașini după primele zece luni ale anului.

Astfel, vânzările Toyota (inclusiv ale subsidiarelor Daihatsu și Hino Motors) au scăzut cu 1,2% comparativ cu perioada ianuarie-octombrie 2014, în timp ce livrările de vehicule Volkswagen s-au redus cu 1,7%, potrivit datelor comunicate de cei doi producători.

Grupul german a devenit cel mai mare constructor auto din lume la finele primului semestru, întrerupând o perioadă de doi ani și jumătate în care a fost devansat constant de Toyota. Însă dominația Volkswagen a fost de scurtă durată, fiind detronat de Toyota la finele lunii septembrie.

Volkswagen se confruntă cu cel mai mare scandal din istoria grupului, după ce a admis în septembrie că a folosit un dispozitiv ilegal pentru a manipula rezultatele testelor de laborator privind nivelul emisiilor de gaze în cazul a 11 milioane de mașini diesel.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
volkswagen
vanzari
lider