Volkswagen a finalizat cea mai complexă platformă auto, bazată pe software, cu o întârziere de câțiva ani. Primul model va fi de la VW sau Audi

Auto/Transporturi   
Volkswagen a finalizat cea mai complexă platformă auto, bazată pe software, cu o întârziere de câțiva ani. Primul model va fi de la VW sau Audi

Industria europeană de automobile va avea, prin VW Group, prima platformă definită de software care va concura cu renumitele deja platforme ale chinezilor. Primele mașini vor fi lansate în următorii ani.

Grupul Volkswagen a început să lucreze la o nouă platformă auto în urmă cu foarte mulți ani, încă de pe vremea fostului CEO Herbert Diess. Proiectul extrem de amplu, numit SSP (Scalable Systems Platform), care avea ca obiectiv intrarea companiei în era vehiculelor definite de software, se baza în primul rând pe activitatea CARIAD, divizia de software, și avea ca țintă principală lansarea undeva în jurul anului 2026 a primelor modele ale mărcilor VW, Audi și Porsche.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Metrorex a pornit spre Aeroportul Otopeni și cu TBM-ul „Sfânta Ana” CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Metrorex a pornit spre Aeroportul Otopeni și cu TBM-ul „Sfânta Ana”

Eșecul CARIAD a condus la mai multe demisii, atât la nivelul CEO-ului Diess, cât și la vârful diviziei software și, în cele din urmă, la vârful mărcii Audi, care preluase coordonarea proiectului. Întreg programul de lansări al grupului a fost dat peste cap, noul CEO, Oliver Blume, fiind nevoit să caute soluții rapide pentru noile modele care așteptau soluțiile intermediare, ce urmau să fie implementate pe platforma PPE.

După reprogramarea lansărilor în calendarele mărcilor, a continuat însă activitatea la prima platformă definită de software a grupului VW, care în acest moment a fost, în sfârșit, finalizată la nivel de componente. Anunțul a fost făcut de Oliver Blume în cadrul unei întâlniri cu circa 150 de manageri din companie, în care au fost anunțate următoarele etape ale acestui proiect, potrivit presei germane.

Principalele trăsături ale noii platforme SSP a grupului Volkswagen sunt extrem de importante, pentru că reprezintă prima arhitectură de acest tip dezvoltată de un constructor european, într-o perioadă în care soluțiile chinezilor sunt preferate chiar și de către companiile occidentale, pentru viteza cu care au fost implementate.

În primul rând, SSP va fi o platformă modulară scalabilă, în genul actualelor platforme MEB (electrică) și clasicelor MQB și MLB, care va permite dezvoltarea de automobile în toate segmentele de caroserii. În al doilea rând, SSP va fi definită de software, în sensul că toate componentele vor beneficia de propriile aplicații, ce vor fi integrate de un sistem complex de operare, iar actualizarea acestor aplicații software se va putea face over-the-air.

Din punct de vedere al software-ului ce va echipa noile mașini, acesta a fost creat împreună cu Rivian, cu care VW a încheiat un parteneriat, inclusiv prin achiziția unui pachet de acțiuni la compania americană. CARIAD, condusă acum de Peter Bosch, care a explicat încă de anul trecut cum va funcționa: „Vom dezvolta vehiculele începând cu arhitectura software și vom conecta componentele pe această fundație”.

Șeful Dacia, către britanici: A venit timpul ca Dacia să-și electrifice gama! Urmează două lansări electrice și două modele compacte noi, în doar doi ani CITEȘTE ȘI Șeful Dacia, către britanici: A venit timpul ca Dacia să-și electrifice gama! Urmează două lansări electrice și două modele compacte noi, în doar doi ani

În al treilea rând, platforma va reduce complexitatea și va crește eficiența proceselor de dezvoltare și producție a mașinilor, prin reducerea variantelor, standardizarea componentelor pentru toate mărcile, reducerea timpului de dezvoltare și creșterea profitabilității.

Chiar dacă Volkswagen a ales să dezvolte o variantă a acestei platforme în China, cu echipa special creată în această țară, în parteneriat cu cei de la Xpeng, este foarte important și faptul că SSP va fi o platformă europeană, dezvoltată în Europa, de companie, pentru mașinile sale la nivel global, în timp ce mașinile pentru piața chineză vor folosi varianta China Scalable Platform (CSP).

Volkswagen și-a anunțat managerii că, odată cu finalizarea proiectului, pot începe negocierile cu furnizorii de componente, interni și externi, iar în 2027 ar putea fi prezentat primul automobil dezvoltat pe această platformă, cu start al producției în 2028. Inițial, Volkswgen a vorbit mult despre proiectul Trinity, care însă a fost anulat între timp.

Primul model al mărcii bazat pe această nouă platformă ar putea fi viitoarea generație electrică a lui T-Roc, dar și viitorul ID.Golf. De asemenea, Audi va pregăti propriul model care ar putea debuta în 2027, o versiune electrică a actualului A5, care a fost dezvoltat pe PPC. Ulterior, toate mărcile grupului vor putea folosi noua platformă modulară pentru propriile modele electrice.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw group
platforma ssp
vw electric
audi model electric
porsche