Volvo Cars a fost nevoită să înceteze producția de automobile în fabrica pe care o operează în SUA, din cauza blocajului pe lanțul de aprovizionare. O bună parte din piese sunt importate din China și Europa, dar anunțul privind noile tarife vamale a determinat furnizorii să aștepte intrarea lor în vigoare.
Modelele Volvo EX90 și Polestar 3 vor ajunge cu întârziere mare la clienții din SUA, dar și de pe alte piețe globale, din cauza opririi producției din uzina din Ridgville, Carolina de Sud. Fabrica se confruntă cu o penurie de componente care nu au mai ajuns în SUA, după ce Donald Trump a început să anunțe noi tarife majorate pentru importurile de vehicule și piese auto din China, Mexic și Europa.

Informația a fost publicată inițial de presa din SUA, din surse apropiate de uzină, dar ulterior a fost confirmată de reprezentanții companiei, care au spus că nu pot avansa un termen privind reluarea producției. Volvo nu a oferit informații nici referitoare la numele furnizorilor sau la țara din care sunt exportate componentele cu probleme, dar a transmis că face tot posibilul pentru reluarea activității de producție.
Pentru Volvo, uzina din SUA reprezintă o supracapacitate în acest moment, având în vedere că producția de mașini electrice din această fabrică nu a ajuns la pragul de 15.000 în 2024, deși capacitatea maximă a uzinei este de 150.000 de vehicule. Aici s-au produs și SUV-urile S60, care în prezent nu mai sunt fabricate.
Compania suedeză deținută de Geely a investit în urmă cu circa 4 ani suma de 100 de milioane de euro pentru a pregăti producția modelului electric Polestar 3, după o investiție totală care a depășit un miliard de euro. Fabrica a fost inaugurată în 2015, pentru a produce SUV-urile destinate pieței americane, dar și altor piețe globale. În uzină lucrează circa 2.500 de persoane, dar luna trecută compania suedeză a anunțat că vrea să reducă personalul cu 5%, pentru a se adapta situației generate de creșterea tarifelor vamale.
Volvo se află într-un amplu proces de restructurare și a anunțat că va reduce personalul din unitățile aflate în toată lumea cu circa 3.000 de persoane, pentru a reuși să-și reducă cheltuielile cu 18 miliarde coroane. Cele mai multe job-uri vor fi desființate în Suedia, restul fiind în toate locațiile deținute de companie.

Volvo Cars a înregistrat un veritabil șoc financiar la finalul primului trimestru al acestui an, cu scăderi foarte mari ale veniturilor, profitului operațional și rezultatului net per acțiune. La finalul trimestrului, compania a anunțat demisia fostului CEO, Jim Rowan, și numirea în locul său, cu caracter interimar, a lui Hakan Samuelsson, cel care a girat succesul din ultimul deceniu al companiei suedeze.
Veniturile Volvo Cars au fost de 82,9 miliarde coroane, în scădere cu 10 miliarde față de trimestrul 1 din 2024, în timp ce veniturile operaționale au fost de numai 1,9 miliarde coroane, ceea ce reprezintă o scădere de 72% față de cifrele din 2024, respectiv un minus de aproape 7 miliarde coroane față de performanța din anul precedent.
Marja EBIT a scăzut la doar 2,3%, de la 7,2% în 2024, în trimestrul 1, în timp ce profitul atribuibil acționarilor per acțiune a coborât la numai 0,4 coroane, de la 1,12 coroane în urmă cu un an.