VW a ales definitiv Turcia, în detrimentul și al României. Un document intern arată motivele

VW a ales definitiv Turcia, în detrimentul și al României. Un document intern arată motivele
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 oct 2019

Volkswagen a luat decizia finală și va investi 1 miliard de euro în noua uzină din Manisa, Turcia, potrivit unui document elaborat de companie. În același document sunt prezentate argumentele pentru care VW Group a ales Turcia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI

Volkswagen a decis să construiască o nouă uzină nu în Europa, ci în Turcia, în detrimentul unor țări care și-au dorit această investiție, între care și România. Potrivit unui document intern al Volkswagen Group, consultat de Automotive News, uzina va produce la momentul la care va deveni funcțională, în 2022, modelele Volkswagen Passat și Skoda Superb, noile generații. Investiția se va ridica la 1 miliard de euro și va avea o capacitate de 300.000 de vehicule anual, cu un volum de 4.000 de persoane angajate.

Locația exactă va fi în Manisa, la 40 de kilometri de Izmir, pe coasta de vest a Turciei.

Argumentele care au contribuit la decizia VW Group sunt, după cum reiese din raportul intern, „condițiile macroeconomice pozitive”, o populație de 80 de milioane de locuitori, care este comparabilă cu cea a Germaniei, și poziția într-o regiune cu piețe aflate în creștere.

Reprezentanții VW au declarat că, în acest moment, VW se află în „stadiile finale ale negocierilor”, ceea ce înseamnă că mai este foarte puțin până la anunțul oficial.

GRAFIC Dacia Duster, performanță istorică: al doilea cel mai vândut automobil din Europa CITEȘTE ȘI GRAFIC Dacia Duster, performanță istorică: al doilea cel mai vândut automobil din Europa

Același document mai prevede că uzina va deservi atât piețele din Europa, cât și pe cele din Asia și Orientul Mijlociu. Una dintre cele mai importante informații este că uzina va fi operată de marca Volkswagen, și nu Skoda, așa cum se propusese inițial. Motivul principal este dat de ponderea modelelor în producție: circa 60% vor fi Passat și doar aproximativ 100.000 de unități vor fi Skoda Superb. Inițial, uzina a fost văzută ca o soluție pentru descărcarea uzinelor Skoda din Cehia, foarte solicitate ca urmare a lansării noilor SUV-uri.

Cei de la Skoda au solicitat intens în cadrul grupului ca ei să opereze uzina, iar VW să utilizeze liniile de producție pentru a-și reorganiza producția din Germania, unde încep să fie fabricate modelele electrice ID. Astfel, uzina din Emden, unde acum se produce modelul Passat, va fi transformată în uzină de mașini electrice. Modelul Skoda Superb este produs în prezent în Kvasiny, alături de SUV-urile Kodiaq și Karoq, dar și de SEAT Ateca.

Potrivit informațiilor din interiorul companiei, țările care au rămas între opțiunile celor de la VW au fost Bulgaria și Turcia.

Vânzările de automobile din Turcia se află la un nivel foarte redus în prezent, cu o înjumătățire în utlimii doi ani a înmatriculărilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
uzina vw turcia
uzina skoda turcia
noua uzina vw group