Grupul chinez Xiaomi va analiza vânzarea de automobile pe alte piețe decât China numai începând din anul 2027, a declarat Lei Jun, CEO-ul producătorului de smartphone-uri, devenit constructor de automobile electrice, informează Reuters.
Între timp, compania trebuie să se concentreze pe piața chineză, date fiind comenzile robuste pentru modelele sale, SU7 și YU7, a precizat Lei Jun, potrivit Agerpres.

Vânzările de sedanuri electrice SU7 le-au devansat pe cele ale Model 3 Tesla, în fiecare lună începând din decembrie, iar SUV-ul YU7 a primit comenzi robuste în primele 18 ore de la debutul comercializării, joia trecută.
Reuters a dezvăluit că Xiaomi le-a spus celor care au comandat un automobil YU7 că vor trebui să aștepte mai mult de un an până când vor intra în posesia automobilului, ceea ce a generat un nou val de plângeri la adresa companiei.
Cu prilejul unui livestream organizat miercuri, mai mulți comentatori l-au întrebat pe Lei Jun despre perioadele lungi de așteptare și despre majorarea ritmului de producție, însă CEO-ul de la Xiaomi nu a oferit niciun fel de indicii.
'Ne vom strădui să creștem capacitatea', a spus Lei, fără a oferi alte detalii.

Xiaomi are, în prezent, o singură uzină de asamblare a automobilelor. Facilitatea de producție din apropiere de Beijing a fost finalizată în luna iulie 2023 și a demarat producția de masă în luna martie 2024.
În luna mai a anului trecut a fost introdus cel de-al doilea schimb, iar capacitatea lunară de producție a ajuns la aproape 20.000 de unități.