Valul de căldură lovește vânzările Greggs, lanțul britanic de patiserii renumit pentru cârnații săi în aluat

Retail   
Valul de căldură lovește vânzările Greggs, lanțul britanic de patiserii renumit pentru cârnații săi în aluat

Lanțul britanic de patiserii Greggs, cunoscut pentru celebrii săi cârnați în aluat (”sausage rolls”) și alte produse calde, a anunțat miercuri că vânzările din luna iunie au fost afectate semnificativ de valul neobișnuit de căldură. Drept urmare, acțiunile companiei au scăzut cu aproximativ 15% în aceeași zi, după ce Greggs a publicat o actualizare a rezultatelor comerciale, transmite CNBC.

Deși vânzările comparabile au crescut cu 2,6% în primul semestru din 2025, iar vânzările totale au atins 1,03 miliarde de lire sterline (1,4 miliarde de dolari), compania a avertizat că temperaturile extrem de ridicate din iunie, a doua cea mai caldă lună iunie înregistrată vreodată în Regatul Unit – au dus la scăderea numărului de clienți în magazine. Potrivit comunicatului, vremea fierbinte a crescut cererea pentru băuturi reci, dar a redus considerabil traficul general în locațiile Greggs, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Asociația Română a Magazinelor Online solicită Guvernului taxarea coletelor din Asia cu valoare declarată sub 150 de euro CITEȘTE ȘI Asociația Română a Magazinelor Online solicită Guvernului taxarea coletelor din Asia cu valoare declarată sub 150 de euro

Printre produsele de succes ale companiei se numără rulourile cu cârnați, plăcintele cu pui, gogoșile cu gem și mai nou macaroanele cu brânză (Mac & Cheese), care au devenit virale pe rețelele sociale.

Totuși, Greggs nu a precizat dacă produsele calde au fost cele mai afectate de valul de căldură, deși este probabil ca temperaturile de peste 33°C din sudul Angliei să fi influențat preferințele clienților.

Greggs urmează să publice rezultatele financiare interimare pentru 2025 la sfârșitul lunii iulie, moment în care este așteptată o detaliere a impactului pe categorii de produse. Între timp, compania a avertizat că, în condițiile actuale de piață, profitul operațional pentru întregul an ar putea fi ”modest sub nivelul înregistrat în 2024”.

În pofida dificultăților recente, Greggs își menține planurile de expansiune, vizând între 140 și 150 de noi locații nete deschise până la finalul anului.

Xiaomi ar putea vinde automobile în afara Chinei numai începând din 2027 CITEȘTE ȘI Xiaomi ar putea vinde automobile în afara Chinei numai începând din 2027

”Greggs resimte căldura — dar nu în sensul dorit”, a comentat Mark Crouch, analist de piață la eToro. El a subliniat că o scădere a cererii pentru un brand bazat pe accesibilitate și conveniență ridică semne de întrebare, mai ales într-o perioadă în care traficul în magazine ar trebui să fie crescut.

”Sigur, este mai greu să vinzi un rulou cu cârnat fierbinte în mijlocul unei canicule, dar trebuie luat în calcul și faptul că bugetele consumatorilor sunt în continuare sub presiune. Chiar dacă inflația se reduce, Greggs ar putea pierde puțin din atractivitatea sa bazată pe valoare”, a adăugat Crouch.

viewscnt
Afla mai multe despre
greggs
patiserie