EXCLUSIV Alin Burcea explică cedarea de acțiuni la Paralela 45: Eram mici și rămâneam mici într-o țară atacată de "invadatori". Vom veni cu tarife mai bune. Polonezii au un plan de angajări destul de puternic. Eu peste 3 ani ies la pensie

Povești cu Profit   
EXCLUSIV Alin Burcea explică cedarea de acțiuni la Paralela 45: Eram mici și rămâneam mici într-o țară atacată de "invadatori". Vom veni cu tarife mai bune. Polonezii au un plan de angajări destul de puternic. Eu peste 3 ani ies la pensie

Alin Burcea explică într-o discuție cu Profit.ro motivul pentru care a vândut - într-o operațiune derulată sub forma unei fuziuni - o participație majoritară din agenția de turism Paralela 45 către Rainbow Tours, una dintre cele mai mari agenții de turism din Polonia.

Tranzacția a fost anunțată în premieră de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

VEZI AICI ȘI Polonezii și-au anunțat investitorii: Când preiau cu totul agenția românească Paralela 45

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

“În primul și în primul rând, am fuzionat pentru consolidare și dezvoltare, pentru că eram mici și rămâneam mici într-o țară atacată de "invadatori". Și, evident, și pentru cash flow, ca să-l pun deoparte, pentru că peste 3 ani ies la pensie.

În același timp, firma este mare. Și sunt trei variante - ori o vinzi, ori o închizi, ori o dezvolți. Si noi am ales varianta să o dezvoltăm.

Și, în toată nebunia asta care se întâmplă în România, cu foarte multe firme care deschid, e clar că singura formulă care să ne sprijine este alianța cu un jucător european.

Asta a stat la baza deciziei de a fuziona, ca să fim mai puternici pe piața română”, explică, pentru Profit.ro, Alin Burcea, fondatorul agenției de turism Paralela 45, companie care a înregistrat afaceri de peste 50 milioane de lei în 2023, ultimul an raportat.

La Cocoș, în luptă cu marile companii, trece borna miliardului de lei și devine cea mai puternică rețea locală din comerțul alimentar după cifra de afaceri. Plan accelerat de extindere CITEȘTE ȘI La Cocoș, în luptă cu marile companii, trece borna miliardului de lei și devine cea mai puternică rețea locală din comerțul alimentar după cifra de afaceri. Plan accelerat de extindere

Profit.ro a anunțat recent că și TUI Polonia și Anex Tour urmează să intre pe piața locală.

Sursele Profit.ro declară acum că ambele agenții vor intra direct în România în 2026, prin deschiderea propriilor filiale.

“Vin companii în România ca să facă cotă de piață și iau turiști din România. Asta e strategia tuturor. Sunt multe pe piață, care merg pe pierdere de 3-4 ani. Statul român nu câștigă nimic. Adică nici turiști nu aduc în România, nici impozit pe profit nu plătesc și nici angajați nu au. Toată lumea vine să ia turiști din România, dar să aducă în România...

Politica statului român în ultimii 30 de ani este parcă împotriva aducerii de turiști străini în România, nu e pentru. Nu s-a făcut nimic. Și ultimele discuții vis-a-vis de prima de incoming care nu se acordă... Avem și noi un singur sprijin pentru agențiile care aduc turiști străini, dar nu s-a implementat. Deci firmele care vin... vin în general să ia turiști din România, nu să aducă”, spune Alin Burcea.

FOTO Marriott se extinde puternic în România și aduce noi branduri CITEȘTE ȘI FOTO Marriott se extinde puternic în România și aduce noi branduri

În urma tranzacției, Alin Burcea a rămas cu o treime din companie și, în continuare, va rămâne la conducere, în poziția de CEO.

“În ceea ce privește planurile și strategia, discuțiile sunt încă în curs. Nu am stabilit încă nimic. Ce pot să spun însă este că au un plan de angajări destul de puternic. Multe angajări pe toate nivelurile, pe toate posturile. Dar nu imediat.

De asemenea, vom veni cu tarife mai bune. Ei au tarife mai mici decât noi, datorită volumului. Și ne vom lipi și noi, evident, pe volumul lor”, precizează Alin Burcea.

Fuziunea dintre cele două companii se realizează în anul în care ambele aniversează 35 de ani de activitate și duce la crearea unui operator de turism mai puternic, care va oferi românilor variante diversificate de vacanțe, de la sejururi exotice pe zbor charter în destinații în premieră pentru România la circuite turistice într-un concept “explore & relax”, iar polonezilor, programe pentru petrecerea timpului în România, este arătat.

“Sunt buni pe circuite, pe destinații exotice. Acum urmează un proces de integrare în care să vedem ce fac ei bine. Nu e chiar așa un proces de asimilare dintr-o parte către cealaltă, ci mai degrabă un schimb de informații.

Și ei se uită la noi, pentru că noi, pe partea de tehnologie, în general stăm bine. România stă foarte bine și ei au apreciat asta.

FOTO Novotel ajunge la Timișoara. Primul hotel al brandului din afara Capitalei CITEȘTE ȘI FOTO Novotel ajunge la Timișoara. Primul hotel al brandului din afara Capitalei

Vom încerca anul viitor să facem și primul avion de polonezi pe litoral. Ăsta este unul dintre planuri. Sper să reușesc.

Încerc să-i determin să vină în iunie un prim grup de contractori de-ai lor să vedem litoralul, dacă le place, dacă le place comparativ cu tarifele pe care le avem. Degeaba le place un hotel dacă e scump.

Raportat la ce tarife văd, da, litoralul e destul de scump. Depinde cum vor reacționa și proprietarii de hoteluri de pe litoral care, în general, nu sunt foarte maleabili la preț și nu realizează pericolul care îi pândește. Dacă o ținem așa și ne bazăm doar pe turistul român care e afectat de dispariția voucherelor...

Și atunci, cu voucherele dispărând, numărul de turiști e clar că se diminuează. Dar, cu toate astea, proprietarii de hoteluri nu înțeleg că, de fapt, resursa asta de incoming și de turiști străini e nelimitată și teoretic poate să vină de oriunde și în general țin la tarife.

Nu mă aștept la tarife foarte mici. Să sperăm că tarifele vor fi bune”, mai spune Alin Burcea, subliniind și problema duratei sezonului pe litoralul românesc, care este de doar 3 luni, pe când în Antalya și în Tunisia, unde merg polonezii, este de 6 luni.

VIDEO&FOTO Copos redeschide un restaurant celebru CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Copos redeschide un restaurant celebru

Fondată în 1990 și cu sediul în Łódź, Rainbow Tours S.A. este unul dintre cei mai importanți touroperatori din Polonia, listat la Bursa de Valori din Varșovia din 2007.

La 31 decembrie 2024, Rainbow Tours a raportat venituri consolidate de 4,07 miliarde PLN (aproximativ 925 de milioane de euro), în creștere cu 23,5% față 2023.

Rainbow Tours are peste 800 de angajați și operează peste 100 de filiale în toată Polonia.

Compania oferă o gamă diversă de servicii de călătorie, de la tururi de oraș la pachete de vacanță către diverse destinații din întreaga lume.

FOTO KIKO Milano își extinde amprenta în România CITEȘTE ȘI FOTO KIKO Milano își extinde amprenta în România

Pe lângă operațiunile sale interne, Rainbow Tours este prezentă și în Grecia, Turcia, Cehia, Spania și Lituania.

Compania deține și operează și lanțul hotelier White Olive din Grecia, cu proprietăți pe insulele Zakynthos, Rhodos și Creta.

Prin circa 100 de birouri oferă vacanțe și excursii în peste 100 de destinații din întreaga lume, având anual circa 630.000 de clienți.

Înființată în urmă cu aproape trei decenii, Paralela 45 este una dintre cele mai longevive agenții de turism de pe piața locală și are peste 220 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
alin burcea
paralela 45
rainbow tours