Compania care operează în România restaurantele KFC și-a redus în primele 3 luni câștigul pretaxare EBITDA cu 37,53%, la 24,85 milioane lei, de la 39,78 milioane lei în exercițiul financiar precedent.
Sphera Franchise Group (SFG), societatea care operează în România lanțurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery și Taco Bell, a realizat în primul trimestru venituri din restaurante de 362,59 milioane lei, în scădere cu 0,91% față de cele de 365,92 lei din perioada similară a anului trecut. Ponderea este deținută de vânzările în restaurantele din România, care s-au 311,1 miliarde lei.
Vânzările în restaurantele KFC au fost de 311,1 milioane lei, pentru Pizza Hut acestea s-au ridicat la 27,2 milioane lei și veniturile pentru franciza Taco Bell au fost de 24,1 milioane lei, singurele cu o creștere, respectiv de 15,6%.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

În același interval de raportare, cheltuielile în restaurante au urcat cu 4,77%, la 336,01 milioane lei, de la 322,08 milioane lei, iar cheltuielile generale și administrative au avansat cu 1,77%, la 16,04 milioane lei, de la 15,76 milioane lei.
În aceste condiții, Sphera a obținut un profit net de 7,81 milioane lei, cu 63,59% mai mic decât cel de 21,45 milioane lei de la T1 2024. „Scăderea de 63,6% a profitului net, până la 7,8 milioane de lei, a fost determinată de un efect combinat al creșterii cheltuielilor de exploatare, în special a celor cu salariile și altor costuri de exploatare, stagnarea vânzărilor, comprimarea marjelor și de o scădere de 37,5% a EBITDA, care a ajuns la 24,8 milioane de lei. Aceste provocări au fost amplificate de baza de referință solidă, T1 2024”, spune raportarea trimestrială.
Activele totale ale Sphera erau la data de 31 martie de 742,68 milioane lei, în scădere cu 5,21% față de cele de 783,54 milioane lei de la sfârșitul anului 2025. În aceeași perioadă, datoriile totale s-au redus cu 7,30%, la 582,65 milioane lei, de la 628,56 milioane lei. La ultimul preț de pe bursă, de 41,90 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 1,62 miliarde lei (318,10 milioane euro).