Comisia Federală pentru Comerț din SUA și șapte state americane au dat în judecată Google, divizie a grupului Alphabet, și iHeartMedia pentru presupuse reclame înșelătoare care au promovat smartphone-ul Pixel 4 în 2019 și 2020, a spus FTC, citată de Reuters.
Comisia Federală pentru Comerț și șapte procurori generali ai statelor lor au dat în judecată astăzi Google și iHeartMedia pentru că au difuzat aproape 29.000 de reclame înșelătoare din partea unor personalități radio care au promovat utilizarea și experiența lor cu telefonul Pixel 4 al Google în 2019 și 2020, a spus FTC într-un comunicat.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
”Google și iHeartMedia au plătit influenceri pentru a promova produse pe care nu le-au folosit niciodată, dând dovadă de o lipsă flagrantă de respect față de regulile de adevăr în publicitate”, a declarat directorul Biroului pentru Protecția Consumatorului, Samuel Levine.
FTC nu va înceta să lucreze cu partenerii noștri din state pentru a reprima reclamele înșelătoare și pentru a se asigura că firmele care încalcă regulile plătesc un preț, arată comunicatul.
”Este de bun simț că oamenii dau mai multă crezare experiențelor de primă mână. Consumatorii se așteaptă ca reclamele radio să fie veridice și transparente cu privire la produse, fără a induce în eroare cu aprobări false”, a declarat procurorul general din Massachusetts, Maura Healey, potrivit News.ro.
Acordul de astăzi face Google și iHeart răspunzătoare pentru această campanie publicitară înșelătoare și asigură respectarea legislației federale și de stat în viitor, potrivit comunicatului.
Google este o companie multinațională de tehnologie specializată în servicii și produse legate de internet.
iHeartMedia, cu sediul central în San Antonio, Texas, este cel mai mare proprietar de posturi de radio din țară, cu peste 850 de posturi de radio AM și FM și o rețea de radio prin internet care ajunge, împreună, la peste 245 de milioane de ascultători în fiecare lună.
Potrivit FTC, în 2019, Google a angajat iHeartMedia și alte 11 rețele de radio din zece piețe majore pentru ca personalități să promoveze telefonul Pixel 4.