Google confirmă că va implementa un model lingvistic în propriul motor de căutare

Google confirmă că va implementa un model lingvistic în propriul motor de căutare
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 3 feb 2023

Presat și, probabil, speriat, de amploarea succesului de care se bucură ChatGPT, Google pare să se grăbească implementarea propriului model lingvistic în propriul motor de căutare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Șeful Google Sundar Pichai a confirma zvonurile din ultima vreme în cadrul discuțiilor cu acționarii pricinuite de anunțarea rezultatelor financiare pentru ultimul trimestru.

Conform acestuia, utilizatorii vor putea interacționa cu cel mai nou și mai puternic model lingvistic al companiei, care va fi disponibil ca alternativă la căutarea tradițională.

Google dezamăgește cu venituri sub așteptări, dar Amazon este în creștere CITEȘTE ȘI Google dezamăgește cu venituri sub așteptări, dar Amazon este în creștere

Gigantul american are mai multe acțiuni în această direcție pregătite pentru următoarele luni, iar primul model cu care vor intra în contact utilizatorii va fi LaMDA.

Dincolo de funcțiile lingvistice și parametrii tehnici, LaMDA pare să aibă un mare avantaj în fața ChatGPT - accesul la informații recente. Datele ChatGPT se opresc în 2021, iar acesta nu poate vorbi de evenimente care au avut loc în ultimii doi ani.

Pichai spune că mutarea era în pregătire încă de la începutul anului trecut (fără să recunoască meritele ChatGPT) și că, în fapt, cercetările Google în domeniu sunt cele care au dus la apariția aplicațiilor de AI generative din prezent.

Chiar și așa, Pichai spune că Google va face următorii pași cu multă responsabilitate și că, în multe cazuri, facilitățile de AI vor fi lansate sub formă de test, pentru a fi verificate înaintea lansării pe scară largă - asta pentru a evita cazurile în care devine evident biasul rezultat din materialele cu care s-a făcut antrenarea, așa cum s-a întâmplat cu Tay, bot-ul Microsoft care a devenit rasist și extremist în doar câteva ore de când a devenit lansat pe Twitter.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
ai
model lingvistic