OpenAI a atins pragul unor venituri anuale recurente (ARR) de 10 miliarde de dolari, la mai puțin de trei ani de la lansarea chatbot-ului său popular, ChatGPT, transmite CNBC.
Suma include vânzările generate de produsele de consum, produsele de business ale ChatGPT și API-ul său. Veniturile din licențele cu Microsoft și acordurile unice de mare valoare nu sunt incluse, potrivit unui purtător de cuvânt al OpenAI.

Anul trecut, veniturile anuale recurente ale OpenAI erau de aproximativ 5,5 miliarde de dolari. Creșterea fulminantă a companiei a presupus însă și costuri semnificative: startup-ul din San Francisco a înregistrat pierderi de circa 5 miliarde de dolari în aceeași perioadă, scrie News.ro.
Potrivit unei persoane apropiate situației, OpenAI vizează atingerea unui venit anual de 125 miliarde de dolari până în 2029, detaliu raportat pentru prima dată de publicația The Information.
Noile cifre privind veniturile oferă context pentru evaluarea impresionantă a OpenAI: compania a încheiat o rundă de finanțare de 40 miliarde de dolari în martie, marcând cel mai mare acord privat din sectorul tehnologiei. La nivelul actual al veniturilor, OpenAI este evaluată la aproximativ 30 de ori venitul său anual, subliniind așteptările de creștere rapidă ale celor mai mari investitori ai săi. Printre susținătorii OpenAI se numără SoftBank (Japonia), Microsoft, Coatue, Altimeter, Thrive și alții.
OpenAI a intrat în atenția publicului la sfârșitul anului 2022, odată cu lansarea versiunii de consum a ChatGPT, iar în anul următor a extins gama de produse dedicate mediului de afaceri. La sfârșitul lunii martie, compania a anunțat că deservește 500 de milioane de utilizatori activi săptămânal și că a ajuns la 3 milioane de clienți plătitori în mediul business, în creștere de la 2 milioane înregistrate în februarie.