Piața globală de tablete s-a redus cu 8,5% în primele nouă luni, la 140,5 milioane unități

Piața globală de tablete s-a redus cu 8,5% în primele nouă luni, la 140,5 milioane unități
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 30 oct 2015

Vînzările globale de tablete au scăzut în primele nouă luni cu 8,5%, la 140,5 milioane de unități, în condițiile în care piața de profil trece printr-o perioadă de tranziție, la finele căreia tabletele tradiționale vor fi înlocuite cu dispozitive hibride, cu ecran detașabil, potrivit datelor firmei de cercetare International Data Corporation (IDC).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

În perioada iulie-septembrie, livrările mondiale de tablete s-au redus cu 12,6% comparativ cu perioada similară din 2014, la 48,7 milioane de unități, înregistrând al patrulea declin trimestrial consecutiv.

"Credem că tabletele tradiționale au locul lor pe piața calculatoarelor personale și continuăm să primim semnale potrivit cărora utilizatorii de tablete nu vor renunța la acestea mai devreme de patru ani. Cu toate acestea, pe măsură ce numărul și mărimea smartphone-urilor continuă să crească, devenind din ce în ce mai performante, scade nevoia pentru tabletele tradiționale cu ecrane mai mici. Având în vedere că livrările au scăzut pentru al patrulea trimestru consecutiv, piața pare să fie în tranziție", a spus Ryan Reith, director de program la IDC.

Pentru întreg anul 2015, analiștii IDC estimează o scădere de circa 8% a pieței tabletelor, de la 229,7 milioane unități, la 212 milioane unități.

În pofida unei scăderi anuale de 20,5%, Apple s-a menținut pe primul loc în funcție de vânzări după primele nouă luni, cu 33,4 milioane unități livrate la nivel mondial.

Pe locul al doilea, la o distanță semnificativă, se situează Samsung, cu 24,6 milioane de table vândute. Compania sud-coreeană a consemnat un declin de 16,9% în primele nouă luni față de perioada similară a anului trecut, când a vândut 29,6 milioane de tablete.

Gigantul tech chinez Lenovo se află pe poziția a treia în clasamentul după primele nouă luni, cu un volum al vânzărilor de 8,1 milioane unități. Spre deosebire de Apple și Samsung, vânzările Lenovo au crescut cu 8% în perioada ianuarie-septembrie, de la 7,5 milioane de tablete livrate în același interval al anului trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
tablete
vanzari
idc
apple
samsung
lenovo