Gigantul japonez din publicitate Dentsu, prezent și în România, declanșează concedieri la diviziile internaționale

Media&Advertising/CSR   
Gigantul japonez din publicitate Dentsu, prezent și în România, declanșează concedieri la diviziile internaționale

Detnsu Group, cea mai mare agenție de publicitate din Japonia și printre cele mai mari din lume, cu birouri și în România, va concedia aproximativ 3.400 de angajați de la diviziile internaționale, reprezentând 8% din forța de muncă internațională a grupului.

Mutarea este menită să scadă costurile și să accelereze restructurarea operațiunilor externe ale Dentsu, care înregistrează pierderi.

Urmărește-ne și pe Google News

Grupul japonez este prezent în România cu diviziile creative și de marketing și comunicare.

Eșec neașteptat - Tranzacția prin care proprietarul eMAG vindea Profitshare către 2Performant, oprită brusc CITEȘTE ȘI Eșec neașteptat - Tranzacția prin care proprietarul eMAG vindea Profitshare către 2Performant, oprită brusc

Subsidiara Dentsu România, cu 42 de angajați, a obținut afaceri de 99,8 milioane de lei în 2023, ultimul an pentru care au fost raportate datele la Ministerul Finanțelor, și un profit net de 1,02 milioane de lei.

Biroul din București al diviziei Dentsu Creative a raportat afaceri de 123,7 milioane de lei și un câștig net de 203.000 de lei în 2023, cu un număr mediu de 44 de angajați.

Grupul japonez a anunțat pierderi de 86 miliarde de yeni (aproape 600.000 dolari) din deprecierea fondului comercial în cele două Americi și regiunea EMEA în prima jumătate a anului fiscal curent.

“În consecință, am revizuit prognoza privind veniturile consolidate pentru întregul an fiscal 2025, estimând o pierdere operațională de 3,5 miliarde de yeni și o pierdere netă de 75,4 miliarde de yeni”, transmite Dentsu.

Hiroshi Igarashi, președintele și directorul executiv al grupului, a precizat că Dentsu analizează diferite opțiuni pentru operațiunile din străinătate, inclusiv formarea de parteneriate.

“Ca parte a reevaluării afacerilor cu performanțe slabe, am finalizat identificarea piețelor și entităților subperformante și am început să luăm măsurile corective necesare”, mai transmite compania.

Măsurile de restructurare vizează reducerea costurilor anuale ale Dentsu cu aproximativ 52 miliarde de yeni (335 milioane dolari) începînd cu 2027. Costurile cu implementarea măsurilor sunt estimate la 50 miliarde de yeni, din care 33 miliarde de yeni vor fi înregistrate în bilanțul pe 2025.

Fondată în 1091 la Tokio, Dentsu este cea mai mare agenție de publicitate și comunicare din Japonia și a șaptea cea mai mare la nivel global, având 68.000 de angajați și operațiuni în peste 120 de țări.

Grupul, cu branduri ca iProspect, dentsu X, Dentsu Creative, Carat și Merkle în portofoliu, a raportat venituri nete de 1,2 trilioane de yeni (8,1 miliarde dolari) în anul fiscal 2024.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
dentsu romania
concedieri dentsu international
dentsu creative bucuresti
agentie publicitate