Piața de publicitate din România se apropie de un miliard de euro. Numai reclamele TV sar de 400 milioane euro, digitalul vine puternic din urmă

Povești cu Profit   
Piața de publicitate din România se apropie de un miliard de euro. Numai reclamele TV sar de 400 milioane euro, digitalul vine puternic din urmă

Anul 2025 totalizează aproape 850 de milioane de euro în publicitate, cifră care include toate suporturile media. Asta după ce pentru 2024 calculele arată un total de 795 de milioane de euro.

De notat că 2024 a fost un an atipic, cu Campionat European de Fotbal, Jocuri Olimpice și alegeri în primăvară și în toamnă. Toate evenimente cu bugete, arată Pagina de Media.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Cel mai valoros teren al dezvoltatorului israelian Ram Global, în faliment, repus în vânzare cu o reducere mare de preț CITEȘTE ȘI FOTO Cel mai valoros teren al dezvoltatorului israelian Ram Global, în faliment, repus în vânzare cu o reducere mare de preț

Chiar și după 2024 special, 2025 menține trendul crescător al pieței.

Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative România:

„Anul 2024 a confirmat că industria media din România are o capacitate remarcabilă de creștere continuând trendul ultimilor ani. Deși 2025 vine cu mai multe incertitudini economice și politice, estimările rămân pozitive.

Vom avea nevoie de și mai multă adaptabilitate în alegerea mixului de media potrivit fiecărui brand, ținând cont de ritmul rapid cu care se schimbă comportamentele de consum”

Banii de pe TV, digital, radio și outdoor

Televiziunea atrage în continuare cei mai mulți bani, dar digitalul vine puternic din urmă.

Netflix va transmite posturi TV CITEȘTE ȘI Netflix va transmite posturi TV

• TV: 408 milioane de euro (+11%) – conținutul de calitate și evenimentele sportive majore au dinamizat segmentul; pentru 2025 se estimează o creștere mai temperată de până în 5%, la o valoare a pieței de 426 milioane de euro;

• Digital: 298 milioane de euro (+10%) în 2024 – cu investiții majore în video și social media; pentru 2025, se estimează o nouă creștere de +10% până la 327 milioane de euro;

• OOH: 47 milioane de euro (+12%) – peste estimările inițiale din 2024, datorită cererii mari din categoria retail dar si a expansiunii DOOH; previziunile pentru 2025 indică o creștere de 5%, la 49 milioane de euro;

Platforma OLX în 2024: Profitul net a coborât la 90 milioane de lei CITEȘTE ȘI Platforma OLX în 2024: Profitul net a coborât la 90 milioane de lei

• Radio: 38 milioane de euro (+8%) în 2024, în creștere constantă; așteptările pentru 2025 se situează în jurul valorii de 40 milioane de euro;

• Print: 4,5 milioane de euro (-10%), iar estimările pentru 2025 arată că ar urma să scadă cu încă 10% până la 4,1 milioane de euro. 

Ce categorii au investit mai mult în reclame - Magazinele, creștere puternică

Retail-ul a fost din nou liderul pieței în 2024, cu 28% din totalul veniturilor nete estimate (+25% față de 2023). A fost urmat de Healthcare, cu 17% (+10% față de 2023) și Food&Beverages, cu o cotă de 12% (+14% față de anul anterior).

Estimările Initiative: 2025: anul prudenței și al reechilibrării media

După un an 2024 marcat de creșteri, 2025 se conturează ca un an de expansiune moderată, în contextul unui climat economic tensionat și al instabilității politice prelungite, spune cei de la Initiative.

Gigantul Siemens cumpără o unitate de producție din România - Tranzacție finalizată CITEȘTE ȘI Gigantul Siemens cumpără o unitate de producție din România - Tranzacție finalizată

Ce mai zic despre 2025

Deficitul bugetar ridicat și întârzierea reformelor fiscale au afectat apetitul investițional în prima parte a anului. Totuși, estimările din Media Fact Book indică o creștere de 6,5% a pieței totale de media, până la 847 milioane de euro, net, până la finalul anului.

În acest climat, brandurile își regândesc strategiile, pun accent mai mare pe eficiență, targetare contextuală, conținut local și formate cu impact demonstrat (ex: video, performance media, retail media).

Mixul de media devine tot mai personalizat în funcție de industrie, obiective și comportamentul consumatorilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
publicitate
reclame tv