Anul 2025 totalizează aproape 850 de milioane de euro în publicitate, cifră care include toate suporturile media. Asta după ce pentru 2024 calculele arată un total de 795 de milioane de euro.
De notat că 2024 a fost un an atipic, cu Campionat European de Fotbal, Jocuri Olimpice și alegeri în primăvară și în toamnă. Toate evenimente cu bugete, arată Pagina de Media.

Chiar și după 2024 special, 2025 menține trendul crescător al pieței.
Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative România:
„Anul 2024 a confirmat că industria media din România are o capacitate remarcabilă de creștere continuând trendul ultimilor ani. Deși 2025 vine cu mai multe incertitudini economice și politice, estimările rămân pozitive.
Vom avea nevoie de și mai multă adaptabilitate în alegerea mixului de media potrivit fiecărui brand, ținând cont de ritmul rapid cu care se schimbă comportamentele de consum”
Banii de pe TV, digital, radio și outdoor
Televiziunea atrage în continuare cei mai mulți bani, dar digitalul vine puternic din urmă.

• TV: 408 milioane de euro (+11%) – conținutul de calitate și evenimentele sportive majore au dinamizat segmentul; pentru 2025 se estimează o creștere mai temperată de până în 5%, la o valoare a pieței de 426 milioane de euro;
• Digital: 298 milioane de euro (+10%) în 2024 – cu investiții majore în video și social media; pentru 2025, se estimează o nouă creștere de +10% până la 327 milioane de euro;
• OOH: 47 milioane de euro (+12%) – peste estimările inițiale din 2024, datorită cererii mari din categoria retail dar si a expansiunii DOOH; previziunile pentru 2025 indică o creștere de 5%, la 49 milioane de euro;

• Radio: 38 milioane de euro (+8%) în 2024, în creștere constantă; așteptările pentru 2025 se situează în jurul valorii de 40 milioane de euro;
• Print: 4,5 milioane de euro (-10%), iar estimările pentru 2025 arată că ar urma să scadă cu încă 10% până la 4,1 milioane de euro.
Ce categorii au investit mai mult în reclame - Magazinele, creștere puternică
Retail-ul a fost din nou liderul pieței în 2024, cu 28% din totalul veniturilor nete estimate (+25% față de 2023). A fost urmat de Healthcare, cu 17% (+10% față de 2023) și Food&Beverages, cu o cotă de 12% (+14% față de anul anterior).
Estimările Initiative: 2025: anul prudenței și al reechilibrării media
După un an 2024 marcat de creșteri, 2025 se conturează ca un an de expansiune moderată, în contextul unui climat economic tensionat și al instabilității politice prelungite, spune cei de la Initiative.

Ce mai zic despre 2025
Deficitul bugetar ridicat și întârzierea reformelor fiscale au afectat apetitul investițional în prima parte a anului. Totuși, estimările din Media Fact Book indică o creștere de 6,5% a pieței totale de media, până la 847 milioane de euro, net, până la finalul anului.
În acest climat, brandurile își regândesc strategiile, pun accent mai mare pe eficiență, targetare contextuală, conținut local și formate cu impact demonstrat (ex: video, performance media, retail media).
Mixul de media devine tot mai personalizat în funcție de industrie, obiective și comportamentul consumatorilor.