Producătorul german de articole sportive Adidas a avertizat că ar putea fi nevoit să majoreze prețurile în Statele Unite, ca urmare a noilor tarife vamale impuse de administrația Trump, transmite Reuters.
Compania estimează că aceste taxe vor adăuga aproximativ 200 milioane de euro (231 milioane dolari) la costurile sale în a doua jumătate a anului 2025, scrie News.ro.

Acțiunile Adidas au scăzut cu 11% miercuri, marcând cea mai slabă zi bursieră de la anunțul tarifelor în aprilie. Per total, titlurile companiei au pierdut 26% din valoare de la începutul anului.
Adidas a transmis că incertitudinea privind politicile comerciale o împiedică să-și actualizeze prognoza anuală și că încă nu a luat o decizie clară privind o posibilă ajustare a prețurilor în SUA.
Într-o discuție cu analiștii, CEO-ul Bjorn Gulden a declarat că, deși nivelurile finale ale tarifelor nu sunt încă cunoscute, îngrijorarea sa majoră vizează reacția consumatorilor americani la creșterea prețurilor, care va afecta nu doar sectorul articolelor sportive, ci și economia în ansamblu.
”Ceea ce mă îngrijorează cel mai mult, sincer, nu sunt doar costurile, ci și cum vor reacționa consumatorii în fața scumpirilor care vor afecta întreaga piață din SUA,” a spus el. Gulden a adăugat că o inflație accelerată ar putea reduce cererea, iar volumele vânzărilor ar scădea.
Adidas va revizui politica de prețuri odată ce tarifele vor fi definitivate și va decide care produse vor fi scumpite.

CEO-ul a precizat că modelele populare vor avea prețuri stabile, iar majorările vor viza produsele noi.
”Vom încerca să menținem prețurile pentru modelele consacrate cât de mult putem și vom aplica noi prețuri produselor noi,” a explicat Gulden.
Tarife record pentru încălțăminte din Vietnam și Indonezia
Statele Unite au introdus recent o taxă de 20% pe multe exporturi din Vietnam și 19% pe bunuri din Indonezia, cele mai mari două surse de aprovizionare pentru Adidas. Împreună, aceste țări produc aproximativ 53% din articolele vândute de companie în SUA.

Tarifele pe importurile de încălțăminte erau deja în vigoare înainte de Trump, dar noile măsuri au ridicat taxele la 46% pentru Vietnam (de la 26%) și 43% pentru Indonezia (de la 24%).
Pentru a limita impactul, Adidas, la fel ca alte branduri, precum Puma, a grăbit livrările de produse în SUA înainte de intrarea în vigoare a tarifelor. Această strategie a dus la o creștere cu 16% a stocurilor, care au ajuns la 5,26 miliarde euro la sfârșitul lunii iunie.
SUA rămâne o piață-cheie
În ciuda presiunilor comerciale, Adidas rămâne angajată față de piața americană, care generează aproximativ 20% din veniturile companiei.
”Dorim să creștem și suntem dispuși să supra-investim în SUA pentru a ne dubla afacerea acolo,” a declarat Gulden.
În al doilea trimestru, vânzările Adidas au crescut cu 2,2% în euro, până la 5,95 miliarde euro (6,9 miliarde dolari), sub estimările analiștilor care prevedeau 6,2 miliarde euro. Scăderile au fost accentuate și de un dolar american mai slab și o depreciere a yuanului chinezesc, care au redus cu 300 milioane euro veniturile din vânzări.

Totuși, profitul operațional trimestrial a ajuns la 546 milioane euro, peste așteptările de 520 milioane.
Veniturile din gama ”lifestyle”, adică încălțăminte casual și îmbrăcăminte sport, au crescut cu 13%, susținute de modele populare precum SL72 și Samba în variante cu imprimeuri animal print și finisaje metalice. O colaborare cu trupa Oasis pentru turneul de reuniune a stimulat suplimentar vânzările, a mai precizat Gulden.