Gigantul din industria de lux LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton poartă discuții pentru vânzarea brandului de modă Marc Jacobs, într-o tranzacție care ar putea atinge valoarea de aproximativ 1 miliard de dolari, potrivit unor surse apropiate negocierilor, relatează Wall Street Journal.
Printre potențialii cumpărători se numără Authentic Brands Group, deținătorul Reebok, dar și Bluestar Alliance (care controlează Brookstone) și WHP Global, compania-mamă a brandului Vera Wang. O înțelegere ar putea fi finalizată în curând, cu condiția ca discuțiile să nu eșueze, spun sursele citate.

Deși LVMH este recunoscut mai ales pentru achizițiile sale strategice, inclusiv preluarea bijutierului Tiffany & Co. în 2021, grupul condus de Bernard Arnault a demonstrat că este dispus și să renunțe la branduri care nu mai corespund strategiei sale. În 2016, a vândut Donna Karan și DKNY pentru 650 milioane de dolari, iar recent s-a retras din acționariatul Off-White și Stella McCartney, scrie G4Media.ro.
„Nu vom păstra branduri dacă considerăm că nu adaugă valoare sau că nu suntem operatorul potrivit pentru ele”, a declarat Cécile Cabanis, directorul financiar al LVMH, în cadrul conferinței cu investitorii dedicată rezultatelor financiare.

Brandul Marc Jacobs a fost fondat în 1984 de designerul omonim, alături de partenerul său de afaceri Robert Duffy. Produsele emblematice ale casei includ gențile tote și parfumul Marc Jacobs Daisy. În ultimii ani, LVMH a încercat să relanseze brandul, inclusiv prin reducerea numărului de produse oferite pe piață.
Grupul LVMH deține zeci de case de lux, printre care Dior, Celine, Fendi și Hennessy. Tranzacția vine într-un context de efervescență pe piața globală a modei de lux: în aprilie, Prada a anunțat că va achiziționa Versace de la conglomeratul Capri Holdings pentru aproape 1,4 miliarde de dolari.