Lanțul american de fast food Burger King se confruntă cu un proces în SUA.
Este acuzat că a indus în eroare clienții prin reclame care fac ca hamburgerul său Whopper, dar și alte produse, să pară mai mari decât sunt în realitate, conformmarketscreener.com.
Într-o decizie emisă în urmă cu câteva zile, judecătorul federal Roy Altman din Miami a considerat plauzibil faptul că „anumite” persoane ar putea fi induse în eroare de reclamele Burger King, potrivit acțiunii colective propuse.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Nouăsprezece clienți din 13 state au acuzat Burger King că a exagerat în mod substanțial dimensiunile aproape tuturor produselor din meniu în reclamele din punctele sale de vânzare și în cele online, arată G4Food.ro.
Aceștia au invocat prezentarea presupus înșelătoare a unor hamburgeri care „dau pe dinafară” din chifle, cu Whopper-ul apărând cu 35% mai mare decât versiunea reală și conținând de peste două ori mai multă carne.

Burger King a recunoscut că fotografii săi „înfrumusețează chiflele” față de modul în care acestea sunt preparate efectiv în restaurante, dar a susținut că orice consumator știe că scopul fotografiilor din meniu este de a face produsele să pară cât mai apetisante.
Cu toate acestea, Altman a considerat că acuzațiile aduse Burger King sunt „mai mult decât simple exagerări sau publicitate înșelătoare”.

El a făcut o distincție între acest caz și un proces similar intentat împotriva McDonald’s și Wendy’s, respins de un judecător federal din Brooklyn, New York, în septembrie 2023.
Altman a declarat că Burger King ar fi exagerat dimensiunile produselor sale „într-o măsură mult mai mare”, inclusiv în reclamele de după 2017, în care Whopper-ul apărea mai mare decât în reclamele anterioare.
Nici Burger King, nici avocații săi nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii.