Tikki Shoes, afacere românească de familie ce produce și comercializează încălțăminte barefoot („mers desculț”) pentru copii și adulți, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 12,8 milioane lei și circa 15.000 de clienți. Brandul Tikki Shoes a fost lansat în 2010 la Timișoara.
Conceptul barefoot sau, mai exact, încălțămintea tip „mers desculț”, a început să fie cunoscută în urmă cu 15 ani, cu precădere în străinătate.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Începând cu anul 2015, brandul Tikki lucrează cu distribuitori în Germania, SUA, Cehia, Olanda, Austria, Franța. În prezent, din totalul produselor vândute anual, 70% dintre acestea merg în străinătate, iar 30% merg către clienți din România.
„Afacerea a început cu producția de încălțăminte barefoot pentru copii, în special pentru cei care fac primii pași. Ideea a luat naștere pornind de la nevoile copiilor noștri, am început să producem încălțăminte pentru ei și pentru prietenii noștri apropiați. Mai apoi, încurajați fiind de feedback-ul pozitiv primit, am trecut la producția și vânzarea unei game mai extinse. Mai târziu am extins producția și către produsele pentru adolescenți și adulți”, spune Maria Mihanța, co-fondator al brandului Tikki Shoes.
Pentru anul 2023, cei doi antreprenori, Maria și Adrian Mihanța, își propun să pună mai mult accent pe producția și vânzarea produselor pentru adulți.