Grupul de lux Kering, proprietarul brandului Gucci, a raportat rezultate financiare sub așteptări pentru al doilea trimestru, semnalând totodată incertitudini geopolitice persistente și o scădere accentuată a cererii în piețele-cheie, transmite CNBC.
Vânzările totale ale grupului au scăzut cu 15% față de anul trecut, ajungând la 3,7 miliarde de euro, sub estimarea de 3,96 miliarde de euro a analiștilor LSEG. Brandul emblematic Gucci a înregistrat o prăbușire de 25% a vânzărilor, până la 1,46 miliarde de euro, reprezentând aproape jumătate din veniturile grupului.

Președintele și CEO-ul Kering, François-Henri Pinault, a recunoscut că rezultatele sunt dezamăgitoare, dar a subliniat eforturile continue de redresare, scrie News.ro.
”Deși cifrele raportate sunt încă departe de potențialul nostru, suntem convinși că demersurile strategice din ultimii doi ani au pus bazele sănătoase pentru dezvoltarea viitoare a Kering”, a declarat Pinault.
Grupul – care deține și mărcile Saint Laurent și Bottega Veneta – a raportat o scădere generalizată a vânzărilor pe toate piețele, în special în Japonia și regiunea Asia-Pacific.
”Kering se confruntă cu o realitate dură, întrucât principalele sale piețe de lux, China și Statele Unite, sunt sub presiune”, a comentat analista Yanmei Tang de la Third Bridge.

Acțiunile Kering au scăzut cu 8% de la începutul anului, investitorii manifestând scepticism față de capacitatea companiei de a se redresa după mai multe trimestre consecutive de vânzări slabe.
Numirea în iunie a veteranului din industria auto, Luca de Meo, ca CEO al grupului – funcție pe care o va prelua efectiv din 15 septembrie – a adus un val de optimism.
”Are un palmares solid în revitalizarea companiilor, dar și în domeniul brandingului”, a declarat Carole Madjo, analist la Barclays.
Totuși, noul CEO va avea o misiune dificilă, într-un context marcat de posibile tarife de 15% pentru importurile în SUA și de o scădere a consumului, în special în China. Mai important, provocarea majoră rămâne revitalizarea imaginii și atractivității brandului Gucci, sub conducerea noului director artistic, Demna Gvasalia, fără a pierde clienții fideli.

”Desirabilitatea produsului este acum o problemă mai mare pentru Kering decât orice amenințare tarifară. Branduri precum Hermès își permit să crească prețurile fără a afecta cererea – dar Gucci și Saint Laurent nu se mai bucură de aceeași putere”, a adăugat Tang.
”Aduceți noutate, ceva proaspăt și original – cred că aceasta este cheia pentru ca Gucci să redevină un brand emblematic”, a concluzionat Madjo.