FOTO Planul celor doi mari retaileri străini din România pentru mașini electrice

FOTO Planul celor doi mari retaileri străini din România pentru mașini electrice
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 dec 2023

Rețeaua de magazine Lidl, care continuă să rămână liderul pieței locale de retail, și-a fixat ținta de a avea la toate magazinele nou deschise o instalație cu două puncte de încărcare a mașinilor electrice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

La acest moment, retailerul are, în România, 300 de puncte de încărcare pentru mașinile electrice ale clienților, ceea ce înseamnă dotarea a peste 35% din magazine, cu cel puțin un punct de încărcare.

FOTO Planul celor doi mari retaileri străini din România pentru mașini electrice

La rândul său, Kaufland, numărul 2 local, parte a grupului german Schwarz, ca și Lidl, a investit în stațiile de încărcare pentru mașinile electrice peste  2,6 milioane euro și și-a fixat ținta de a avea cîte o stație de încărcare în fiecare magazin din România până cel târziu în 2027.

FOTO Planul celor doi mari retaileri străini din România pentru mașini electrice

Rețeaua de magazine Lidl a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri netă de peste 18,5 miliarde de lei și un profit net de aproximativ 1 miliard de lei, rezultat cu care rămâne în continuare în fața Kaufland, pe care a detronat-o în 2020 din fruntea ierarhiei retailerilor locali, a anunțat anterior Profit.ro.

În anul anterior, cifra de afaceri a fost de 15 miliarde lei, iar profitul net, de aproape 900 de milioane de lei. 

 

FOTO Planul celor doi mari retaileri străini din România pentru mașini electrice

Kaufland a depășit anul trecut în România afaceri de 16 miliarde lei (de la 13,9 miliarde lei în 2021), cu un profit net în scădere la 884,3 milioane lei (de la 887 milioane lei în anul precedent).

EXCLUSIV Simigeria Matei angajează din Nepal. \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Simigeria Matei angajează din Nepal. "Sunt foarte disciplinați și mulțumiți. Nu fumează, nu consumă alcool, ba au început să vorbească și română."

Cum a anunțat Profit.ro la precedentul exercițiu financiar, Lidl, după o creștere de aproape 14% în 2021 față de anul anterior, a continuat să conducă piața de retail locală,  Kaufland fiind pe locul 2, detronată din fruntea clasamentului în 2020. 

Profit.ro a anunțat în toamnă că grupul german Schwarz, proprietarul ambelor branduri, contractează de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) un împrumut în valoare de 100 milioane de euro pentru finanțarea extinderii operațiunilor rețelei de hipermarketuri Kaufland în România și Republica Moldova.

FOTO Anunț după 1 an - Parteneriatul Poștei Române cu Auchan pentru vânzarea de produse alimentare și nealimentare în incinta oficiilor poștale din țară a eșuat CITEȘTE ȘI FOTO Anunț după 1 an - Parteneriatul Poștei Române cu Auchan pentru vânzarea de produse alimentare și nealimentare în incinta oficiilor poștale din țară a eșuat

În vară, Profit.ro a anunțat că BERD și IFC, divizia de investiții a Băncii Mondiale, vor acorda un împrumut masiv, de 175 milioane euro, pentru extinderea rețelelor de magazine Kaufland și Lidl inclusiv în România.

Costul total al planului de extindere pentru 2022 a fost estimat la peste 600 de milioane de euro, pentru diferite orașe din România, Republica Moldova, Albania, Bosnia și Herțegovina, Kosovo, Muntenegru și Macedonia de Nord, relevă date analizate de Profit.ro.

VIDEO PROFIT NEWS TV Poveștile bursei – Pariu pe bijuterii. 61 de magazine în două decenii și planuri de a deveni unicorn în lei în următorii 5 ani CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Poveștile bursei – Pariu pe bijuterii. 61 de magazine în două decenii și planuri de a deveni unicorn în lei în următorii 5 ani

Din totalul împrumutului, 75 milioane euro sunt pentru extinderea magazinelor Lidl în Balcanii de Vest, inclusiv Albania, Bosnia și Herțegovina, Kosovo, Macedonia de Nord și Muntenegru, și 100 milioane euro pentru extinderea operațiunilor Kaufland în România și Moldova.

Cu peste 341.000 de angajați, discounterul Lidl este prezent în 30 de țări cu aproximativ 12.000 de magazine și peste 200 de centre de distribuție și logistică.

Kaufland este activă în 8 țări europene, cu peste 1.350 de magazine și peste 139.000 de angajați.

PROFIT NEWS TV Radu Puiu, Financial Analyst XTB România: Plafonarea prețurilor la carburanți nu este neapărat răspunsul. Investitorii vor încerca să țină cu dinții de Bitcoin CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, Financial Analyst XTB România: Plafonarea prețurilor la carburanți nu este neapărat răspunsul. Investitorii vor încerca să țină cu dinții de Bitcoin

IFC a mai finanțat anterior Kaufland în România (2010, 2017), Moldova (2017) și Bulgaria (2005, 2010 și 2015), precum și Lidl în Polonia și Croația (2005) și în România (2011, 2022).

viewscnt
Afla mai multe despre
top retaileri 2021
kaufland
cora
lidl
carrefour
mega image
profi
metro