Importurile României de produse agroalimentare au crescut 9,6% în primele 11 luni din 2016, iar exporturile cu 2,7%

Importurile României de produse agroalimentare au crescut 9,6% în primele 11 luni din 2016, iar exporturile cu 2,7%
Profit.ro
Profit.ro
scris 20 feb 2017

România a importat în primele 11 luni din 2016 produse agroalimentare în valoare de 5,719 miliarde de euro, în creștere cu 9,6% față de aceeași perioadă din 2015, în timp ce exporturile s-au majorat doar cu 2,7% în perioada analizată, reiese din datele transmise de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Deficitul balanței comerciale cu produse agroalimentare a României după primele 11 luni din 2016 s-a situat la 292,4 milioane de euro, față de un excedent de 65,3 milioane de euro în aceeași perioadă din 2015, scrie News.ro.

Grâul domină structura exporturilor, cu încasări de peste 1 miliarde de euro și un volum de 6,2 milioane de tone, de peste două ori mai mare față de intervalul similar din 2015.

Potrivit datelor MADR, au mai avansat exporturile de semințe de rapiță (+225,6 milioane euro), preparate alimentare (+25,8 milioane euro), animale vii din specia bovine (+25,4 milioane de euro), produse de brutărie, patiserie și biscuiți (+16,6 milioane euro), ciocolată (+15,2 milioane euro), oi sau capre vii (+14,3 milioane de euro), carne de porc (+11,9 milioane euro), semințe de floare-soarelui (+11,5 milioane de euro) și preparate și conserve din carne (+8 milioane euro).

Valoarea exporturilor a fost afectată în principal de scăderea încasărilor din livrările porumb (-259,5 milioane de euro) și țigări (-166,4 milioane de euro).

România a înregistrat scăderi în cazul exporturilor de orz (-91,3 milioane de euro), ulei de floarea-soarelui (-49,1 milioane de euro), turte din extracția grăsimilor vegetale (-28,4 milioane de euro), carne de pasăre (-17,5 milioane de euro), șroturi de soia (-8,6 mil. euro) sau miere naturală (-3,6 milioane de euro).

Comparativ cu perioada similară din 2015, importurile au avansat la majoritatea grupelor de produse agroalimentare și, în principal, la: grâu (+108,5 milioane euro), produse de brutărie, patiserie și biscuiți (+40,9 milioane euro), ciocolată (+36,1 milioane  euro), brânzeturi (+34,8 milioane euro), preparate alimentare (+32,7 milioane euro), cafea (+23,7 milioane euro), citrice (+21 milioane euro), banane (+19,4 milioane  euro), carne de pasăre (+15 milioane euro), lapte și smântâna (+12,2 milioane euro).
 

Ungaria acuză că mai multe companii vând produse slabe în Estul Europei, după ce au verificat supermarketurile Lidl și Aldi CITEȘTE ȘI Ungaria acuză că mai multe companii vând produse slabe în Estul Europei, după ce au verificat supermarketurile Lidl și Aldi

România a înregistrat în primele 11 luni din 2016 față de aceeași perioadă din 2015 o scădere a importulului de porumb (-180,2 milioane euro), șroturi de soia (-57,2 milioaneeuro), tutun brut (-30,7 milioane euro) și porci vii (-6 milioane euro).

Importurile de carne de porc - principalul produs alimentar importat - au însumat 311,4 milioane euro, cu 46 milioane euro mai mult față de perioada corespunzătoare din 2015, pentru o cantitate totală de 179.800 tone, reiese din datele MADR.

În cazul roșiilor, importurile s-au majorat cu 16,6 milioane euro, la 62,4 milioane de euro, la un volum de 68.500 tone, ceea ce reprezintă o creștere cu 35,2% față de același interval din anul anterior.

Uniunea Europeană a fost principalul partener în comerțul agroalimentar al României, cu 54,4% din exporturi și 73,9% din importuri.

viewscnt
Afla mai multe despre
importuri
produse agroalimentare