Nike își intensifică strategia de expansiune pe piața sporturilor outdoor, mizând pe relansarea sub-brandului ACG (All Conditions Gear) pentru a-și recâștiga cota de piață în China și la nivel global, transmite Reuters.
Compania va lansa luni, la Ultra-Trail du Mont-Blanc, noul model de pantofi de alergare montană ACG Ultrafly, cu planuri de a-l aduce pe piață în primăvara anului 2026, scrie News.ro.
Ulterior, va urma și o versiune actualizată a modelului Zegama, disponibilă în a doua parte a lui 2026.
Relansarea ACG face parte din strategia CEO-ului Elliott Hill de a repoziționa Nike ca lider pe segmentele-cheie, precum alergarea, într-un context în care compania se confruntă cu o competiție tot mai agresivă din partea brandurilor precum Salomon și Hoka, care domină deja segmentul trail running.

China reprezintă un obiectiv major pentru Nike, unde piața articolelor sportive outdoor a explodat — vânzările de echipamente au aproape dublat între 2019 și 2025, iar cele de încălțăminte outdoor au crescut cu 65%. Totuși, compania a raportat scăderi de două cifre ale vânzărilor în China în ultimele trei trimestre, pe fondul concurenței locale și al problemelor economice interne.
Nike, care deține în prezent 26% din piața globală a echipamentelor sportive, față de 29% în 2021, speră să recâștige teren prin integrarea brandului ACG într-o strategie pe termen lung, cu accent pe stilul de viață activ, performanță și adaptare la tendințele modei ”gorpcore”.